of:
home
zoeken
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
agenda
te koop
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
stopplaats Philippine - foto's en omschrijving op stationsweb

stopplaats Philippine

Telegrafische verkorting: Pl
lijnkmjaar
Gent- Terneuzen221869 - 1939
Geopend op 1 apr 1869
Gesloten op 15 apr 1939

treinstation buiten gebruik
Provincie: zeeland

stationsgebouw (1869-1961)Klein in stijl- en regelwerk uitgevoerd gebouwtje. Hoog middendeel met aan weerszijden een lage korte vleugel. Later vergroot.
verbouwing 1902Hoog deel aan de zijkant bijgebouwd.

adres: 

Driekwartweg Noord
Zandstraat
kaartje van de omgeving
Welk cijfer geef je dit station?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
4 bezoekers hebben dit station gemiddeld een 9.5 gegeven.

Deel uw herinneringen aan of stel een vraag over station Philippine

2 afbeeldingen

2 afbeeldingen van dit station hebben reeds een waardering gekregen.
Sorteer de afbeeldingen op waardering
1950 (2)

Blijf per mail op de hoogte van toevoegingen bij dit station

Reacties (3)

Plaats zelf een opmerking bij dit station, of stel een vraag
Ruud Laurijs26 nov 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
volgens mijn info lag het station Philippine in Zandstraat maar in de gemeente Westdorpe (opgeheven in 1970)
Antwoord webmaster:
ja waar de gemeentegrens loopt is niet zo heel relevant toch? het lag bij het spoor, dichterbij zandstraat dan bij philippine.
M.Kindt1 jun 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Geachte heer Ik ben opzoek waar dit station heeft gestaan te Philippine of was het Zandstraat ? Groeten
Antwoord webmaster:
het station philippine lag inderdaad meer bij zandstraat en dus behoorlijk ver van het eigenlijke dorp verwijderd. op die plek ligt de spoorlijn nu nog steeds.
Gertjan Stamer1 mei 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
In 1879 wordt het emplacement uitgebreid.In 1902 is stationsgebouw vergroot.Geen reizigersvervoer meer per 15 April 1939,voor het deel Zelzate-Sluiskil.In 1950 rooit men westelijke spoor op.In 1961 sloopt men stationsgebouw.Goederenvervoer stopt per 30 September 1968 en in 1969 rooit men zijspoor aan de oostzijde op...wat over blijft is een overweg met een enkelsporige lijn en een grasveld(daar stond dus ooit het stationsgebouw)aan westzijde.
Antwoord webmaster:
van 'oprooien' heb ik nog nooit gehoord. ik heb 1961 als sloopdatum genoteerd.

Uw reactie:

naam: *
e-mail: *
los deze som op **
Toon mijn mailadres niet op de site
Uw opmerking of vraag: *

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Links


Vertrekstaat 1891 (9)
Vertrekstaat 1911 (12)
Vertrekstaat 1929 (9) Personeel op dit station

Literatuur

Spoorwegarchitectuur in Nederland 1841-1938 H. Romers (pag. 49)

Stations in de omgeving

Sluiskil brug (3 km)
Sluiskil (3.6 km)
Sas van Gent (3.7 km)
Axel (6.5 km)
Terneuzen (6.7 km)
Kijkuit (11.3 km)
Ellewoutsdijk (15.8 km)
Hulst (17.1 km)
Oudelande (17.3 km)
Borssele Steiger (17.7 km)

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.


U kunt naar deze pagina linken als http://www.stationsweb.com/philippine