Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Maastricht Noord - foto's en omschrijving op stationsweb

station Maastricht Noord

Geopend op17 nov 2013

gepland treinstation
Provincie: limburg

Welk cijfer geef je dit station?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
9 bezoekers hebben dit station gemiddeld een 7,8 gegeven.

Deel uw herinneringen aan of stel een vraag over station Maastricht Noord

6 afbeeldingen

14 afbeeldingen van dit station hebben reeds een waardering gekregen.
Sorteer de afbeeldingen op waardering
De laatst toegevoegde afbeeldingen op 12 sep 2014 zijn omrand.

2010 (32)

Blijf per mail op de hoogte van toevoegingen bij dit station

Reacties (10)

Plaats zelf een opmerking bij dit station, of stel een vraag
jan de vriess8 jul 2014
Reageer op deze vraag/ opmerking Vind je deze opmerking ongepast?
dezehalte is allang geopnd
jan de vriess8 jul 2014
Reageer op deze vraag/ opmerking Vind je deze opmerking ongepast?
dezehalte is allang geopnd
joop de vries29 mei 2014
Reageer op deze vraag/ opmerking Vind je deze opmerking ongepast?
deze halte is allang geopend.
Van Hal13 dec 2013
Reageer op deze vraag/ opmerking Vind je deze opmerking ongepast?
Adres: Kanjelpad 20,6222ND Maastricht Bron: [http]9292.nl/station-maastricht-noord Afkorting: Mtn Bron: [http]nl.wikipedia.org/wiki/Station_Maastricht_Noord
arjan krabbenbos25 okt 2013
Reageer op deze vraag/ opmerking
Station Maastricht Noord opent de deuren al eerder dan ik eerder meldde. In plaats van december 2013 wordt het een paar weken eerder: op 17 november 2013. Het station wordt dan ieder half uur bediend door de Veolia-stoptreinen Maastricht Randwyck-Kerkrade Centrum vv.
Antwoord webmaster:
ik heb de datum aangepast
arjan krabbenbos26 aug 2013
Reageer op deze vraag/ opmerking
Dit station voor de Veolia Stopdienst Maastricht Randwyck, Valkenburg , Heerlen en Kerkrade Centrum vv zal per december 2013 in gebruik worden; OOrspronkelijk zou het een jaar eerder zijn geweest, maar vanwege bouwtechnische problemen een aantal keren uitgesteld: Her station krijgt ieder half uur een trein in beide richtingen.
Arjan krabbenbos21 aug 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
DIT STATION KOMT TOCH PAS PER 1 MEI IN DIENST IPV 9DECEMBER 2012. DAT ZAG IK NET OP TREINREIZIGER.NL STAAN.
Antwoord webmaster:
ja dat heb ik er al staan. maar waarom schreeuw je zo. zet de caps lock eens uit!
Arjan krabbenbos12 aug 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Het station opent definitief per 9 december 2012. Er komt ieder half uur een Veolia stopper voorbij, die rijdt van Masstricht-Randwyck via Maastricht, Valkenburg,Heerlen en Kerkrade Centrum.En terug natuurlijk!
Antwoord webmaster:
dank ik heb de datum opgenomenm, ook bij hoevalekan.
Arjan Krabbenbos16 mrt 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Dit nieuwe station zal pas in juli 2012 geopend worden en niet zoals eerder vermeld werd dit lopende jaar 2011. De reden is: Er moeten leidingen onder het spoor gebouwd worden en de infrastructuur moet hierop verder worden aangepast. Er wordt hier een P&R voorziening gebouwd ( waar men de auto kan parkeren) en het nieuwe station krijgt alleen een treinaansluiting via de Veolia-Heuvellandlijn ( spoorlijn Maastricht-Valkenburg-Heerlen-Kerkrade vv). Reizigers die dus uit /naar Sittard willen reizen uit/naar dit industriegebied de Beatrixhaven worden dus verplicht om extra over te moeten stappen op station Maastricht. In de Beatrixhaven sloopte men ook oa de oude Plan T/V stellen van NS.
Arjan Krabbenbos6 jun 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Ik ben benieuwd of dit station er komt en hoe het er komt. Het zal mooi en beter zijn als het een dubbelstation wordt met meer reismogelijkheden tussen industrie Beatrixhaven?woonwijken enerzijds en richting Maastricht Randyck/Roermond en Heerlen Kerkrade Centrum anderzijds. Door meer reismogelijkheden te creeeren wordt het station beter bediend en komen er meer reizigers.Er liggen al 4 sporen dus 2 of 3 perrons zijn zo aangelegd toch?
Antwoord webmaster:
nou het aanleggen van een perron en wissels gaat denk ik niet zo makkelijk, bovendien moet het nog ontsloten worden met toegangswegen en andere infrasctructuur. en op welke plek moet het komen, bij de bebouwing die de hele dag verkeer trekt of bij de industrie die dat meer in pieken doet.

Uw reactie:

naam: *
e-mail: *
los deze som op **
Toon mijn mailadres niet op de site
Uw opmerking of vraag: *

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Nieuws

Vertraging oplevering station Maastricht Noord (19 okt 2011)
Oplevering station Maastricht Noord uitgesteld tot medio 2012 (15 mrt 2011)
Er is geen station geselecteerd.
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.


U kunt naar deze pagina linken als http://www.stationsweb.nl/maastrichtnoord