jan de boer | 16 okt 2017 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
het spoorcomplex bestond uit 2 lijnen. aan het einde van de einde van de eerste lijn stond het koelhuis van kloosterboer. dit is het enige overgebleven gebouw ook is hier de wal beschoeing nog zichtbaar |
rinke groot | 14 okt 2017 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
vlakbij de chipsfabriek is nog een deel van de oude spoorbrug te zien, de spoorlijn liep tussen de huizen door van de dijk en er is nog de stationsstraat in het dorp. |
Bob de Mon | 5 sep 2014 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Betse Wichor
Bij de eerste foto van station Broek op Langedijk staat het jaartal 1900.
De lijn Alkmaar-Broek op Langedijk werd echter op dinsdag 15 juli 1902 voor het eerst in gebruik genomen.
Met vriendelijke groet
Bob de Mon |
Han Lefering | 4 aug 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De vaste stationsbeambte (sba)te BOL, was de heer P. Wijnker, tot de sluiting begin 70-er jaren. De werkzaamheden bestonden ondermeer uit het uitrekenen van vrachtbrieven, beplakken van de wagons, staangeldbeheer, wagons aanvragen en onderhoud (ondermeer wissels smeren),kontakt met de verladers, |
Han Lefering | 23 okt 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Er is te BOL nooit een reizigers station geweest.
Voor de reizigers was naast de goederenloods een abri. |
Antwoord webmaster: |
ok, er was dus geen stationsgebouw, maar wel een opstapplaats. dat is interessant. zijn er nog foto's uit die periode dat je weet? |
Mark | 5 jul 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Er is nog iets van deze spoorlijn en station terug te vinden? |
Antwoord webmaster: |
op www.blikophetverleden.nl kun je een en ander hierover vinden. |
mr T.M.Halbertsma | 16 jun 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Broek op Langendijk was eindstation van een klein na Sint Pancras afbuigend lijntje. Het is dus geen tussenstation van Alkmaar-Hoorn/den Helder. De dienst naar Broek op Langendijk moet zijn gestaakt tussen 4 october 1925 (de laatste dienstregeling waarin de lijn naar Broek op Langendijk vermeld is) en 15 mei 1926 (de volgende dienstregeling, waarin Broek op Langendijk ontbreekt). Wanneer het zijjlijntje in gebruik is genomen is mij niet bekend; het heeft nog tot in de jaren zeventig dienst gedaan voor goederenvervoer eer het werd opgebroken. |