of:
home
zoeken
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
agenda
te koop
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Amsterdam Zuid - foto's en omschrijving op stationsweb

station Amsterdam Zuid

oude namen voor dit station:
voor 2 jun 1985: Amsterdam Zuid
voor 10 dec 2006: Amsterdam Zuid/ WTC

Telegrafische verkorting: Asdz
lijnkmjaar
Weesp- Leiden121978
Geopend op 21 dec 1978

treinstation in gebruik
Provincie: noord-holland

stationsgebouw (1978)Voorlopig was het enige station dat Amsterdam met Schiphol verbond Amsterdam Zuid WTC, een ontwerp van Van der Gaast en B. Spängberg. Het belangrijkste onderdeel is een onderdoorgang, eerst onder een rijstrook van de A10, dan de metrobaan, de spoorba...lees verder
architect: B. Spängberg

adres: 

Zuidplein 10
1077XV Amsterdam
kaartje van de omgeving
Welk cijfer geef je dit station?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
25 bezoekers hebben dit station gemiddeld een 5.8 gegeven.

Deel uw herinneringen aan of stel een vraag over station Amsterdam Zuid

23 afbeeldingen

23 afbeeldingen van dit station hebben reeds een waardering gekregen.
Sorteer de afbeeldingen op waardering
De laatst toegevoegde afbeeldingen op 10 feb 2013 zijn omrand.

1970 (6)
1980 (1)
1990 (1)
2000 (5)
2010 (15)

Blijf per mail op de hoogte van toevoegingen bij dit station

Reacties (28)

Plaats zelf een opmerking bij dit station, of stel een vraag
Arjan Krabbenbos8 feb 2018
Reageer op deze vraag/ opmerking
Station Amsterdam Zuid werd vroeger in de eerste plannen al als het tweede belangrijkste station van onze hoofdstad genoemd. Oorspronkelijk zal het de naam Amsterdam Minervalaan krijgen,, maar dit werd toen Amsterdam Zuid, Enkele jaren heeft het station het achtervoegsel WTC gekregen, wat nu al weer enige tijd weer verdwenen is. Het WTC ( World Trade Center) zal er volgens mij nog steeds zijn ,omdat het een zakenwijk is (Zuidas) ,waarin dit station zich bevindt. Op 22 juli 2018 stopt en eindigt hier voorlopig de nieuwe Noord/Zuid Metrolijn. Ook vanaf 2020 gaat hier de nieuwe Amstelveen lijn beginnen en eindigen die dan vanaf Amstelveen Westwijk is doorgetrokken tot aan Uithoorn. De huidige sneltramlijn 61 wordt vervangen door een nieuwe stadslijn,waarmee je straks extra ook voor overstappen moet! Het huidige station wordt verbouwd en de snelwegen bij dit station overkapt in verband met het Zuidasdok project Als het hoed is beginnen de werken hieraan al dit jaar 2018 en moet na een jaar of 10 zijn afgerond.
kees kooij13 feb 2015
Reageer op deze vraag/ opmerking
serie foto's lijken mij van 1978 en niet van 1970
Samer5 aug 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Ik heb toevallig mijn praktische opdracht over de bereikbaarheid van de Zuidas gedaan, dus ook over Amsterdam Zuid. Er wordt eerst begonnen aan het ondergronds leggen van de A10 zuid in 2012 of 2013. Op de plek die daar dan vrijkomt zullen de tram- en bushaltes worden gebouwd. Daarna wordt begonnen met het bouwen van een nieuwe reizigersterminal. De gehele ontwikkeling van station Zuid zal in 2020 klaar zijn. Het is inderdaad de bedoeling dat Amsterdam Zuid het HSL-station van Amsterdam wordt. De Fyra, Thalys en de ICE zullen dan op Amsterdam zuid moeten gaan vertrekken en er wordt gefluisterd over het binnenhalen van de Eurostar. Ook wordt Amsterdam zuid een station op de SAAL (lijn schiphol-Almere-Lelystad) en de lijn Schiphol-Groningen/Leeuwarden. Station Amsterdam zal door de groei van de Zuidas in 2020 net zo druk zijn als Amsterdam Centraal, vandaar dat het station wordt vernieuwd.
Pieter7 jun 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Weet iemand wanneer men met 'de grote verbouwing' van dit station gaat beginnen of eigenlijk weet iemand of het doorgaat? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, dit ook omdat de NS/Hispeed/Thalys had aangegeven dit station als begin-/eindpunt voor de trein naar Parijs wil gaan gebruiken.
Antwoord webmaster:
leek mij niet logisch om de thalys daar te laten beginnen, maar ja. ik weet het ook niet.
Felix Segers4 mei 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Beste webmaster, Uw reactie snap ik zeker wel. Dat mensen niet zien dat dit geen klachtenwebsite is en ook geen website is waar je allerhande onnozele vragen stelt, maar een zeer mooi gemaakte website met mooie foto's van stations.......ik kan er echt niet bij..... Mensen, kom op deze website toch niet aan met feiten/vragen (vaak ook nog in zeer gebrekkig Nederlands gesteld........) over onnozele voorzieningen (ook nog eens reclame?) of voor deze website niet terzake doende vragen of er bijvoorbeeld taxi's op dit station stoppen.....daarvoor is de website van NS en ov9292!! Webmaster, alstublieft, wis alle e-mails/reacties betreffende de feiten/vragen hierboven beschreven: het scheelt zoveel "vervuiling". Gaat u verder zo door met deze mooie website! Vriendelijke groet, Felix Segers P.S.: ik meen denk ik wel te weten waarom de NS het station opnieuw "Amsterdam Zuid" heeft genoemd: op de Zuidas zijn tegenwoordig wel heel wat meer gebouwen dan alleen dat van het WTC te vinden. Heel lang was er aan de Zuidas (volgens is de naam "Zuidas" trouwens ook nog niet eens zou oud) niet heel veel meer gebouwd dan het WTC. Hoe 1 van de schrijvers erbij komt dat het WTC er niet meer zou zijn ?! Ik denk dat het er niets mee te maken heeft dat inderdaad bepaalde steden stations ook alleen maar een aanvulling (bijvoorbeeld: "Noord") na de plaatsnaam hebben gekregen.
Antwoord webmaster:
het ontbreekt me aan tijd om daar echt iets aan te doen. ik zal wel een knopje maken waarmee ongewenste reacties kunnen worden aangegeven. misschien moet ik de reacties maar gewoon plaatsen zonder mijn tussenkomst, en wanneer men dan aangeeft dat het een onzinnige of ongepaste reactie is dat ik dan bericht krijg.
Karin9 apr 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Beste eigenaar van deze website, ik begrijp uw norse/felle manier van reageren op de bezoekers niet. Ik denk dat het gewoon niet meteen duidelijk is dat deze website een ander doel dient dan waartoe men reacties achterlaat.
Antwoord webmaster:
maar ik heb dat op veel plaatsen wel duidelijk gemaakt, maar ik zal dat ook bij dit formulier onderaan de pagina plaatsen. ik krijg gewoon erg veel reacties van mensen die maar half lezen en een keer ies op google intikken en dan meteen van mij verwachten dat ik ze met hun vraag help. ik ga het formulier ook zo aanpassen dat ik de mensen ook makkelijker kan beantwoorden zonder het bericht meteen op de site te plaatsen.
j.m.lenards!8 apr 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Geachte heer Volkman, Dinsdag j.l. was u perronchef toen op station Amsterdam Zuid de reizigers in mijn trein werden verzocht uit te stappen vanwege een storing in n van tunnelbuizen bij Schiphol. Ik was onderweg naar Den Haag. Nadat u voor mij en mijn rolstoel een alternatief had geregeld, nl. met mij in de rolstoel per rolstoeltaxirolstoeltaxi naar Amstelstation, vandaar naar Utrecht Centrume en vandaar naar Den Haag Centraal. Inmiddels stond er een trein alsnog gereed voor Den Haag omdat reparatie van de tunnelbuishad plaatsgevonden en ik stond erop met deze trein alsnog rechtstreeks naar Den Haag te reizen. Voorzover ik onredelijkheid handelde, bied ik mijn excuses aan. Ik dank u andermaal voor uw welgemeende inzet. Groet van een erg tevreden reiziger.
Antwoord webmaster:
wat moet ik hiermee? ik ben toch niet de heer volkman? hoe krijgt u de indruk datik hem ben of ken? ik fotografeer station, verder niet.
Frank de Jong20 mrt 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
bron Koppeling = personeelsblad NS Let op de laatste alinea. Feestelijke opening station Amsterdam Zuid redactie Koppeling | 20 maart 2012 Michiel Noy, directievoorzitter van NS Stations, opende dinsdagochtend met Cees de Vries, regiodirecteur ProRail en Klaas de Boer, directeur Dienst Zuidas, het vernieuwde station Amsterdam Zuid. NS, ProRail en de dienst Zuidas hebben het afgelopen jaar diverse verbeteringen doorgevoerd op het station. De beide entrees zijn verfraaid, de reisinformatie en de bewegwijzering op het station zijn verbeterd en vanochtend werd als slagroom op de taart een Starbucksvestiging verwelkomd. Levende standbeelden attendeerden het publiek vandaag op de feestelijke opening. Zij boden reizigers en bezoekers de mogelijkheid om prijsjes te winnen bij de winkels van het station. Winkelen op de Zuidas Amsterdam Zuid herbergt nu negen winkels: Ola, Sissy-Boy, Hema, Rituals, Paperchase, AH to go, Smullers, Julias en Starbucks. Later dit jaar verlengt ProRail de perrons met 90 meter, waardoor de bestaande opgangen naar het station beter benut kunnen worden. Dit heeft een gunstig effect op de reizigersstromen. Nieuw station De voorzieningen die er nu zijn doen recht aan de hoeveelheid reizigers die dagelijks het station bezoeken. En daarmee is het station klaar voor de komende jaren. In de tweede helft van dit decennium gaat de schop weer in de grond, omdat de A10 bij de Zuidas dan ondergronds wordt gemaakt. Er wordt dan ook een nieuw station gebouwd dat op termijn qua omvang en betekenis gelijk zal komen te staan aan station Amsterdam Centraal.
Victor3 okt 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Ik kan de aannemer geloof ik niet achterhalen, maar als ik moest gokken, zou ik zeggen Strukton.
Marco Blokhuis3 okt 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Ik ben inderdaad op zoek naar de aannemer die destijds het station heeft gebouwd. Wij hebben in ons archief wel wat tekeningen maar de originele constructietekeningen zijn in de loop der tijd verloren gegaan. Omdat er nogal wat vragen op mij af komen qua contructie en uitvoering ben ik aan het zoeken geslagen en op deze site terechtgekomen. De architect was mij al bekend :)
Antwoord webmaster:
victor dacht dat het structon was.
Victor2 okt 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Bedoelt Marco Blokhuis nou de aannemer of de architect?
Antwoord webmaster:
aannemer
Harry30 sep 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Dhr Ben Spngberg (1923-????) was toendertijd werkzaam bij Publieke Werken Amsterdam. Hij heeft veel samengewerkt met dhr Sier van Rhijn (1922-1989) Het is me niet geheel duidelijk of dat ook hier het geval was. Iig ligt er waarschijnlijk meer antwoord bij de gemeente Amsterdam. Overigens is er een boek of toespraak: - Spangberg, B.A.J., Vormontwikkeling van stations heeft maatschappelijke aspecten, Bouw, (1977-6-11)12, 313-321. Hierin opgenomen:foto's, plattegronden, perspectieftekeningen. Lijkt me zeer interessant. Iemand die daar iets meer over weet?
Antwoord webmaster:
stationsweb to the rescue. dank aan het archief van de hobbyisten die de ns al vaker uit de brand hebben geholpen.
harry30 sep 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
@ Webmaster: Niet uit mijn archief, daarvoor zat de vraag te diep in de porin van mijn hobby. Wel heel wat af ge-googled. De vraag was intrigerend. Wat meer is: hij is kenmerkend voor de unieke functie van dit webmuseum. Was alle kennis omtrent stations al fatsoenlijk gearchiveerd en gedocumenteerd, was de vraag reeds volledig beantwoord. En man met wat vaste medewerkers bedienen heel NL in dit segment. Dat mag m.i. gerust wat meer concrete bijval krijgen :)
Antwoord webmaster:
ja maar of ik dit soot vragen wil kunnen beantwoorden weet ik niet. daarvoor zit het ook te ver van mijn hobby verwijderd.
Marco Blokhuis29 sep 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Hallo, ik ben op zoek naar de bouwer van het station. Het gaat om de bouwer van het eerste deel. Misschein is er iemand die mij hierbij op weg kan helpen.
Antwoord webmaster:
aha, iemand van de NS schakelt zelfs mijn site al in! handig soms toch, die hobbyisten ;-)

maar helaas... van bouwers weet ik niets, architecten kan ik nog wel een keer vinden. mosschien dat je het bij prorail kunt navragen, maar ik neem aan dat je dat al hebt gedaan.

w. kranendonk13 jul 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
StationAmsterdam Zuid hééft een taxistandplaats. Maar door de bouwwerkzaamheden (Noord-Zuid-lijn) is deze verplaatst naar de Strawinskylaan, niveau 0 = onder het viaduct. Dat is vanaf het perron misschien wel 200 m lopen. Ook tram 5 wordt omgeleid over de Strawinskylaan.
Antwoord webmaster:
als je had geklikt op 'reageer op deze vraag/ opmerking' bij de betreffende vraag dan had de vraagsteller ook meteen antwoord gekregen, dat werkt wel zo handig. maar aan de andere kant, de vraag was van half juni, ik denk dat het inmiddels niet meer nodig is.
Hefting17 jun 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Belangrijk om te weten voor iemand die slecht loopt; Zijn er taxi's te krijgen op station Adam Zuid WTC? dank voor de reactie. P Hefting
Antwoord webmaster:
dat kun je zien op de site van de ns. ik weet het ook niet.
Cora5 dec 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Can you buy train tickets at this station? I'm looking to go on the train to Eindhoven. Google maps told me to go to this station and get on the train that goes to Eindhoven. What I'm not sure about is if I have to buy tickets somewhere else in order to get on this train or if I can just purchase them when I get there.
Antwoord webmaster:
you can always buy tickets at the automates on every station, but i don't know what they do with foreign bank passes. But at Amsterdam Zuid there's a counter to buy tickets that's open from 7 till 21 (in weekends from 8).
roben14 sep 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Welke afslag op de ring moet je nemen voor sttion zuid ?
Antwoord webmaster:
jeetje, waarom vraag je dat hier? ga gewoon naar google maps ofzo en plan een route. zo moeilijk is dat toch niet?
n.l.dodde13 aug 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Ik woon in Den Haag. Rij per auto via A4 naar Amsterdam-Zuid. Zijn er parkeerplaatsen bij het station Amsterdam-Zuid?
Antwoord webmaster:
dat staat bij de veelgestelde vragen, er staat een handige link aan de rechterkant van de pagina met voorzieningen op dit station.
Gertjan Stamer27 sep 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
De Buitenveldertselaan krijgt nieuwe toegang tot eilandperron,een gat zagen in de betonplaat en plaatsen van trap en fietsklemmen en wat logo's...gestart in November 2000 en in voorjaar 2001 gereed.In April 2004 werd witte perronkap geel geschilderd en helaas is goed te zien dat kopse kanten flink zijn verrot.Zomer 2004 bouw ondergrondse fietsestalling genaamd Locker net voor de ingang WTC-zijde en die lelijke Romneyloods is dus verleden tijd.Oostwaarts werd het eilandperron verlengd met 240 meter in 2005 en trappartij op de schop cq vernieuwd. In 2005 start bouw identieke 2e nieuwe eilandperron,het oude station heeft intussen weer witte perronkap!Medio April 2005 pas goed van start en in Juli 2005 is het nieuwe eilandperron er al nadat trappenhuis oude station is verbreed met opgaande en afgaande roltrappen,lift middenin en oostzijde brede trappartij-precies dezelfde volgorde gaan het nieuwe eilandperron bedienen.August 2005 sluit men het oude eilandperron af en opent nieuwe eilandperron,allerlei aanpassing qua rails en perron nopen tot deze tijdelijke zaak-in de hal verbouwt men ook stevig,Smullers wordt Burger King.Laatste weekend van Januari 2006 geen treinverkeer,de laatste werkzaamheden aan het nu 4-sporige station met volledig vernieuwde stationshal-eind September/begin Oktober 2006 9 weekeindes lang werk aan het spoor rondom dit station.In de hal sluit aloude NS loket Mei 2007 en wordt verbouwd tot Broodzaak.Nieuwe loctatie NS loket in hoek naasst nieuwe roltrappen nieuwe eilandperron.Etos bouwt haar toko onder nieuwe eilandperron/brede en nieuwe deel hal.In December verbouwt Kiosk tot inloopkiosk.Vermeldenswaard is de zeer fraaie tegelwand aan de westzijde hal,een vrolijke aanwinst. Vermeldenswaard is tevens omnummering van de perronsporen,de oude sporen 1 en 2 zijn nu sporen 3 en 4 en het nieuwe eilandperron heeft dus sporen 1 en 2.(Dec.2006). In zomer 2009 weer verbouwing ivm Noord-Zuid metrolijn,de Burger King moet er aan geloven en wordt een trappartij naar nieuwe metroperrons...wordt vervolgd!!
Antwoord webmaster:
Ben je structureel al je notities van de afgelopen decennia in stationsweb aan het kloppen? Je volgt de stations zo mooi alfabetisch valt met nu op.
Jurre Bruijna22 mrt 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
@ Arjan, het verschil is dat de metrohalte Amsterdam Zuid W.T.C heet en treinstation dus A'dam Zuid. Waarom ze dit onderscheid willen maken is mij ook onduidelijk, want met andere stations (Amstel, Duivendrecht, Sloterdijk) zijn de namen precies hetzelfde. Een gok die ik kan wagen is dat de NS en gemeente Amsterdam grootse plannen met A'dam Zuid (zie reacties hieronder) hebben, en dan is Amsterdam Zuid een duidelijkere naam. Veel grote stations in vooral het buitenland hebben een noord- zuid- oost- en/of weststation, grote stations die meedraaien in de wereld. Voor mensen van ver weg of uit het buitenland is Amsterdam Zuid een duidelijkere naam dan Zuid WTC, want die mensen hebben niks te maken met het WTC. Zakenlieden weten vanzelf al dat het het WTC heet dus daar hoef je het ook al niet voor te doen. Maar als mijn redenering klopt is het des te frappanter dat ze bij Amsterdam Bijlmer er Amsterdam Bijlmer ArenA van gemaakt hebben, de Arena heeft misschien wel weer een meer internationale allure. Ik heb dus geen idee waarom ze hiervoor kiezen, het is gissen.
maarten22 mrt 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
wie weet denkt gemeente amsterdam ook na om mischien ICE in a.dam bijlmer-Arena ook te laten stoppen muziekhallen naast de deur en arena enzo je weet nooit! grt.maarten.
Arjan Krabbenbos18 mrt 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
Waarom dit station nou geen ZUID WTC meer heet maar gewoon zuid zoals in 1978 weet ik niet. Misschien omdat er geen WTC meer in Amsterdam is of omdat Zuid gewoon veel makkelijker te onthouden is. Wat internationale treinen betrft: Sinds december 2008 stoppen alle treinen van/naar Schiphol en Berlijn/Szecclin op Amsterdam Zuid. Of er ook ICE en THALYS/Albatrostreinen hier gaan stoppen is nog te bezien, eerst maar kijken wanneer de HSL en Noord/Zuidmetrolijn open gaan.
Jurre Bruijna13 mrt 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
De gemeente Amsterdam heeft een toekomstig prestigeproject waarin de snelwegen en het station Amsterdam Zuid (Trein en metro) ondergronds moet komen te liggen. Dit omdat "de treinen en snelwegen een barrière vormen tussen de bedrijvigheid in de kantoorgebouwen". Goede smoes. Inmiddels is de tramlijn van tram 5 verwijderd, en ik zou voorstellen dat daar 1 of 2 sporen voor de nieuwe Noord Zuidlijn worden aangelegd (alleen weet niemand wanneer dat gebeurt). Met de recessie en de problemen met uitgestelde bouwpojecten, plus nog eens de problemen met verzakkingen in A'dam, waardoor er zo weinig mogelijk tunnels gegraven moeten worden, komt hopelijk de gemeente tot besluit dat een bovengronds station een betere optie is.
Duco18 feb 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
Het is zeker geen raar idee om de internationale treinen bij Amsterdam Zuid te laten stoppen ipv Amsterdam Centraal. Dit is de NS ook in de toekomst van plan. Je zou het niet denken, maar 40% van de toeristen in Amsterdam zijn zakelijke toeristen, waarbij de RAI met vele internationale congressen een grote trekpleister is. Wat wel belangrijk is voordat men dat veranderd is dat de Noord/Zuidlijn er ligt. Ook kan er op andere punten het een en het ander verbeterd worden.
Antwoord webmaster:
ja als noord zuid lijn er ligt ben je vanuit zuid net zo snel in het centrum als van uit centraal. dat van die zakelijke reizigers had ik nog niet aan gedacht, vooral WTC zal dan ook interessante bestemming zijn.
maarten2 jan 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
Hoi Wicor, Het is mischien een rare vraag. Maar toch. zoals je bij een eerder gestelde vraag zij dat NS soms rare dingen doet. Zou dit mischien geen RAAR idee zijn?? de Internationale treinen (naar Belgie, Frankrijk, Duistland) Niet van a.dam cs te laten vetrekken maar van station amsterdam zuid. Bedoel dus waarom vertrekken deze dus niet van station zuid? groet.Maarten.
Antwoord webmaster:
waarom zouden ze dat wel doen? wat is het voordeel daarvan? er moeten meer mensen in centraal zijn dan in zuid, ik bedoel wat moet een toerist nou in zuid? als je in zuid wilt zijn heb je een prima overstap op schiphol. als naar centraal wilt heb je er niets aan om op zuid te staan, dan kom je niet (vaak) rechtstreeks naar centraal.
Anoniem21 okt 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
Er komt nu ook een voorgevel van glas aan beide ingangen
milco10 jan 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
waarom heet dit station vanaf 10 december ineens amsterdam zuid ipv zuid wtc?
Antwoord webmaster:
geen idee, NS doet soms rare dingen.
Joram5 dec 2006
Reageer op deze vraag/ opmerking
Vanaf 10 december bekend als Amsterdam Zuid (is al omgestickerd).
Gerard29 okt 2006
Reageer op deze vraag/ opmerking
Wel makkelijk je heb trein tram en metro in een station

Uw reactie:

naam: *
e-mail: *
los deze som op **
Toon mijn mailadres niet op de site
Uw opmerking of vraag: *

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Nieuws

Reizen bijzaak in het nieuwe station (De volkskrant - 6 jun 2007)

NS presenteert Spoorboekje 2008 (Blik op Nieuws - 14 feb 2007)

ouder nieuws

Links


Kaartje (Google maps)
9292ov.nl (info over station)
Actuele vertrektijden (ns.nl)

Literatuur

Stationnementen : Oude en Nieuwe Spoorwegstations in Hedendaagse Beelden. Victor M. Lansink (pag. 157)

Stationsarchitectuur in Nederland 1938/1998 C. Douma (pag. 167)

Stations in de omgeving

Kalfjeslaan (0 m)
Amsterdam RAI (1.1 km)
Amsterdam Koenenkade (1.2 km)
Amsterdamscheweg (1.3 km)
Amsterdam Haarlemmermeer (1.5 km)
Karselaan (2.1 km)
Amstelveen (3 km)
Amsterdam Amstel (3.1 km)
Amsterdam Weesperpoort (3.4 km)
Amsterdam Lelylaan (3.4 km)

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.


U kunt naar deze pagina linken als http://www.stationsweb.com/amsterdamzuidwtc