of:
home
zoeken
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
agenda
te koop
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Colmschate - afbeelding 2 station Colmschate

stationsgebouw (1910)
type: KNLS 3e klasse
Laag gebouw. Verkorte uitvoering van het type KNLS 2e klasse.

Vanwege copyright kunen de foto's van Dierdorp niet getoond worden.

Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
4 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 8 gegeven.
Bron: via Floris Dierdorp
Deze foto is mij per fiets bezorgd door Floris Dierdorp, hij heeft hierop niet het auteursrecht. De foto is hier slechts op een zeer lage resolutie beschikbaar. Meent u het auteursrecht op deze foto te hebben en staat u publicatie niet toe, meld het, dan wordt de foto verwijderd.
Meer afbeeldingen van via Floris Dierdorp

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

Victor16 jan 2009
Vanuit centraal-bureaucratische/administratieve apparaat van Weg en Werken (toen nog in de Droogbak te Amsterdam) zal wel precies bekend zijn geweest wat er nog aan voorhanden materialen was en waar nog een abri of een wachthuisje te plaatsen viel...
Antwoord webmaster:
leuk werk om dat met elkaar te matchen, maar wat een gedoe.
Sjoerd Eeftens15 jan 2009
Tot in de jaren 80 werd er zuinig omgesprongen met alle vrijkomende materialen. Alles moest tot op het laatste boutje worden verantwoord, werd teruggezonden naar een depot, opgeknapt en herbestemd. Nu aannemers alle werk doen wordt er gesmeten met belastinggeld en worden vele dure herbruikbare zaken zoals seinpalen en bovenleidingmasten verschroot. Helaas.
Antwoord webmaster:
wat een werk, helemaal vóór het elektronische tijdperk.
Victor15 jan 2009
Als daar op de achtergrond inderdaad de abri van de halte Delft Schoolpoort staat, dan is de foto van 1909 of later.
Antwoord webmaster:
lijkt er wel sterk op, wat grappig dat ze zo'n klein onbetekend bouwsel helemaal vanuit delft hierheen hebben versleept. hadden ze goedkoper een nieuw hok kunnen timmeren. En hoe werd dat georganiseerd? Nu zou je zeggen, we zetten op internet een lijst met wat over is en de verschillende stationschefs kunnen daar op intekenen. werden er toen lijsten rond gestuurd met materiaal dat vrij zou komen?

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1910