henk bol | 24 jun 2019 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Waarom geen adres van station Schagen vermeld op deze site? |
Antwoord webmaster: |
staat er wel: Plantsoen 1
1741EM Schagen |
Susan Koster | 6 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo,
Ik ben vandaag mijn portemonnee verloren en ik kreeg te horen dat hij is gevonden en gebracht is bij u in de Kiosk. Ik wil hem morgen komen ophalen. Ik kom hem ophalen rond 9 of 10 uur. Alvast bedankt dat u ons gebeld heeft
Vriendelijke groet,
Susan Koster |
Antwoord webmaster: |
pfff, natuurlijk niet bij u in de kiosk, ik ben toch niet de ns... en waarom zou dan nu net diegene die deze berichten leest degene zijn die je gebeld heeft, er werkt er zeker maar een bij de ns? |
Rik van Hemmen | 1 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Mijn oom was the station chef op schagen in deze tijd en mijn zus and ik logeerde daar soms met mijn oom en tante in hun flat boven het station.
Het was heerlijk om gewoon de dag rond het station door te brengen en om s'nachts de treinen langs horen te kome. |
Antwoord webmaster: |
heb het bericht verplaatst naar het station, want het ging hier niet over de afbeelding (bovendien was de afbeelding erg slecht en ga ik het verwijderen) |
Han Lefering | 23 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In juni 1917 werd de heer Dijke commies te Sgn overgeplaatst naar Zd.In zijn plaats komt de heer Aalders van de lichting 1912 van Hoek van Holland. |
Antwoord webmaster: |
personeel anders dan stationschefs neem ik niet op, dat is teveel werk. |
Han Lefering | 23 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In febr. '41 is de heer U.Kamstra alhier geslaagd voor het examen stationsambtenaar. |
Gertjan Stamer | 7 feb 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Opening 2e stationsgebouw Schagen op 26 November 1967...als de Wizzl er al enige tijd in huist wordt aan spoorzijde chemische WC ingebouwd in November 2002.Voorjaar 2003 start sloop oude fietsenstallingen en bouwen van nieuwe overkapte kluzien en klemmen-ook bij trapje halverwege perron spoor 1.In Januari 2004 verbetering hellingbaan voorzijde stationsgebouw.Het Volker Stevin dienstgebouw aan zijde De Hoep(noordzijde)gesloopt in najaar 2006 en op zelfde plek nieuwe overkapte fietsenstallingen. Bouw liften en verbeteren perrontunnel al bekend,ook hellingbaan aan zijde De Hoep en nieuwe overkapte fietsenstallingen op nieuwe plek bij hellingbaan/perrontunnel heeft nu dus trap ipv schuine vloer als vroeger. In Februari 2010 is fietsenstalling uit najaar 2006 dus verzet naar hellingbaan-op oude plek Volker Stevin dienstgebouw een groot lang gat...wat gaat er hier gebeuren? Overkappingen bij liften/over trappenhuizen zijn fraai maar eilandperron is nog steeds erg open en onbeschermd...eigenlijk geldt dat ook voor perron spoor 1. Wizzl is in Mei 2009 omgedoopt tot Kiosk. |
wout bakker | 3 jul 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
hoi ik ben kraanmachinist bij sjefhoutenbos te schagen ik heb 6maanden aan het nieuwe station gewerkt en heb onderandere de liftschachte uitgegraven .. k zal kijken wat ik aan fotoos heb gr wout. |
Han Lefering | 8 feb 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Schagen in de zeventiger jaren, een levendig en gezellig station. Het was een station waar alles nog voorkwam. Je was treindienstleider en lokettist. Je kon er buitenlandse kaartjes afgeven, zitplaatsen reserveren, vakantiereisjes boeken (Minitrips), koffers en fietsen als bagage bevrachten, goederen bevrachten als expresgoed en het station was geopend voor wagenladingen, voornamelijk vertrek (koelwagens). Het publiek was gemoedelijk en vriendelijk. Het kon er erg druk zijn vooral wanneer er storing was in de relaisbeveiliging. Berucht was storing van de rijrichting. Alle seinen tussen Schagen en de Waard stonden dan op rood en de AKI/AHOB's bleven dan dicht liggen. Je moest dan alle treinen bij je mede treindienstleider telefonisch: vragen, aannemen, afseinen en binnen seinen. Ook werden er dan door de oplopende vertraging kruisingen verlegd. Al je handelingen moest je vastleggen in het treinregister. De machinisten meldden zich telefonisch om toestemming te vragen verder te rijden, dit geschiedde op zicht, ten hoogste 40 km. Voor iedere trein moest een lastgeving AKI/AHOB worden uitgeschreven. Deze bracht je naar de machinist, die hem tekende en een deel in ontvangst nam. Je gaf de machinist en de conducteur toestemming om te vetrekken. Het uitrijsein toonde dan geel knipperlicht. Een gestoorde rijrichting werd wel veroorzaakt door blikseminslag. |
Han Lefering | 3 feb 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Tot aan de spoorverdubbeling van het baanvak Heerhugowaard-Schagen werd er om het half uur te Schagen gekruist. In de spits ook wel met drie treinen. Bij vertraging werd de kruising verlegd naar Anna of de Waard. |
Antwoord webmaster: |
Dit hoort meer bij het station en niet specifiek bij de afbeelding waar je het plaatste. |
Han Lefering | 13 jan 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op 12 september 1944 is er op het emplacement een munitietrein ontploft na een beschieting door vliegtuigen. De ravage was enorm. Ook veel woningen beschadigd. |
Jeroen Muntjewerf | 6 sep 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
4 september j.l. is de laatste informatiebijeenkomst geweest omtrend de stationsverbouwing voor de 2 liften en hellingbaan. Na heel wat jaren er in de weer voor geweest te zijn, wordt het definitieve startsein gegeven in de 1e week van oktober en zoals eerder vermeld wordt het eind maart 2009 de oplevering verwacht
|