M. Tjeerdsma | 22 jun 2016 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Toch vraag ik mij af, waarom dat oude station afgebroken moest worden. Eeuwig zonde. Kan me herinneren dat ze station wolvega voor de helft hadden afgebroken en later toch weer in ere hersteld hebben. Was dat hier ook maar gebeurd. Wat een cultuurbarbaren zijn de nederlandse bedrijven en regering hier in Nederland. |
Antwoord webmaster: |
vroeger waren stations zo groot omdat er veel personeel nodig was om het draaiend te houden. met de verdergaande automatisering was dat personeel niet meer nodig en dus (helaas) ook geen grote gebouwen waarin ze wonen en werkten.
regering heeft hier niets mee te doen. |
alie hofstra | 5 mrt 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
welke lijn bus van buitenpost naar drachten moet ik hebben en wat zijn de kosten daar van |
Antwoord webmaster: |
pfff ,zoals bij de veelgestelde vragen staat moet je voor reisinformati bij 9292.nl zijn. toch niet hier. |
Pieter | 19 feb 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Tot een totale verdubbeling zal het voorlopig niet komen, wel wordt het baanvak tot 2017 verder opgeknapt zodat een 2e sneltrein mogelijk wordt. E.e.a. betekent snelheids verhoging op het gehele baanvak en dubbel spoor tussen Zuidhorn en Hoogkerk. Ik zag in stukken van Prorail dat er ook nog nagedacht wordt over mogelijk verdubbeling van Leeuwarden tto Cammingaburen. Thans heeft alleen Buitenpost een haltering van de sneltrein, daar komt straks mogelijk Veenwouden bij. |
Loek van der Heide Werkgroep Spoor | 4 nov 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Gachte hr Stamer, Gertjan,
Aan de opening/ingebruikstelling van de verdubbeling in 1997 zitten negatieve kanten:
1- In 1997 viel definitief het doek voor binnenlands railgoederenvervoer en de politieke ondersteuning van defensie voor baanvak Leeuwarden Harlingen en ook de instandhouding vd voormalige NFLS-infra
2- NS Infrabeheer/Prorail 'verzuimden' tot licentie railgoederenvervoer tussen Leeuwarden en Groningen/Veendam rechtstreeks
3- NS Infra/Prorail berekende dermate exhorbitant hoge kosten voor een totale, integrale verdubbeling en elektrificatie dat helaas slechts voorzien moest worden in een deelverdubbeling die nauwelijks meer treinen toelaat dan de huidige bediening met 2 snel- en 2 stoptreinen. Voor het railgoederenvervoer wenst Fryslan niets te investeren, hetgeen leidde tot de opheffing van de laatste goederentreinverbinding Leeuwarden-Veendam via Zwolle/Amersfoort.
Daarom heb ik een Werkgroep Spoor opgericht om zo het railgoederenvervoer in nieuwe vorm weer terug te laten keren, en dan ook vanaf Harlingen-Havens Noord. |
Antwoord webmaster: |
dit bericht komt niet bij gertjan terecht omdat je niet op ' reageer op deze vraag/ opmerking' hebt geklikt. jammer, misschien kun je hem zelf even een mailtje sturen, zijn mailadres vind je door op zijn naam te klikekn.
overigens gaat mijn site over personenvervoer, dus het oprichten van een werkgroep voor goederenvervoer zal op mijn site niet echt worden bijgehouden. |
Gertjan Stamer | 28 okt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
NoordNed rijdt alhier per Mei 1998 en de spoorlijn is dubbelsporig gemaakt tussen Veenwouden en Grijpskerk.Nieuwe perrons met boogvormige overkappingen per perron.Dus NS loket in Mei 1998 gesloten en enige jaren leegstand-zomer 2001 gaat de VVV/Stationsrestaurant De Orient hier het gebouw benutten.Kunstwerk geplaatst in plantsoen,houten wielen enz,uitleg te zien als poster in VVV...najaar 2003 sloop oude fietsestallingen en nieuwbouw overkapte nieuwe en in najaar 2004 uitbreiding parkeerplaats naar het oosten toe. |
101 | 22 jun 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het station in Buitenpost bestaat echt |
ac | 16 jun 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Mooiste deel van buitenpost............. |