De gehele halte verschuift in de richting van Oosteinde in verband met perronverlenging. De halte komt nu meer in het zicht van de omgeving komt te liggen, wat de sociale veiligheid ten goede komt.
Kelvin Voskuijl | 17 dec 2024 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Volgensmij de enige situatie waarbij een station met een dubbele naam bestaat met een plaats die ook een station onder eigen naam heeft |
Antwoord webmaster: |
Nee, Lansingerland- Zoetermeer heeft hetzelfde. Vroeger had je Barneveld Voorthuizen, twee dorpen die zelf ook nog een apart station hadden. Breda- Prinsenbeek in feite ook, want Prinsenbeek is niet een wij in Breda, maar een apart dorp, vandaar ook de schrijfwijze met een streepje. Veenendaal- de Klomp is ook vergelijkbare categorie. |
Arjan Krabbenbos | 16 jun 2018 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit voormalige Sprinterstation van NS en vroeger ZHESM, thans halte Randstadrail 3,4 en E is het enige station waar gehandicapten en ouderen niet het voertuig in en uit kunnen. Er staan op beide perrons grote gele waarschuwingsborden dat minder validen en ouderen , dit station maar beter links of recht kunnen laten liggen.Of deze aparte situatie nu tijdelijk of blijvend is weet ik niet, maar vind het vreemd dat dit met zo'n modern transportmiddel nog steeds een hindernis vormt voor bepaalde reizigers. |
Dick van Veelen | 31 jan 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Stationsstraat bestaat niet. Moet Stationsweg zijn |
frank tiesing | 18 dec 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
van eind 1957 tot zomer 1963 was dit station een deel van mijn leven. wij woonden beneden aan de trap -leidschendamse kant- in de dienstwoning van de adjunct-chef van de lijnwerkplaats. mijn vader. aan de andere kant -voorburg- woonde in een van de 'oostenrijkse' huizen aan het oosteinde de familie van der mooren. meneer van der mooren was de chef van het station. en dat was hij ook echt: statig,buikje, wit haar en strenge blik en een uniform met op beide mouwen twee gouden biezen. zijn personeel (ongeveer zes mannen) sidderde voor hem: hij was streng doch rechtvaardig. liet met een prachtig fluitsignaal zonodig de treinen naar den haag hollandsche spoor of rotterdam hofplein zelf vertrekken. op zondagochtend was het mijn beurt. als oolders of ebbink dienst hadden mocht ik aan het loket kaartjes verkopen.reuze spannend. de chef vond dit natuurlijk absoluut niet goed. eigenlijk mocht ik niet eens in het kantoor komen,maar rangen en standen golden bij ns wel degelijk en mijn vader was de adjunct-chef van een werkplaats met zo'n 200 personeel!
vanuit het plaatskaartenkantoor kon je in de verte de woning van de stationschef zien. dus werd goed in de gaten gehouden of hij eraan kwam als ik achter het loket stond. een heel enkele keer ging het fout, maar in mijn herinnering heeft dat niet tot grote problemen geleid. |
Antwoord webmaster: |
leuk verhaal! ik heb het verplaatst naar het station zelf, omdat het niet echt over die afbeelding ging en meer mensen het hier kunnen lezen. |
Gertjan Stamer | 16 jan 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Eind 1979/begin 1980 is stationsgebouw gesloopt...in 1993 worden trappartijen sterk verbeterd en tevens verbetering/verniewing fietsenstallingen aan zuid-en noordzijde...najaar 2001 start men sloop!!!van die fietsenstallingen en vervangt ze door de nieuwe overkapte(kluizen en klemmen)en in Januari 2002 gereed. |