Harry | 6 sep 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
http://bng0021.home.xs4all.nl/ws/nfls/anjum.htm |
Antwoord webmaster: |
aha dank je wel. inderdaad daar staat hetemplacement. |
Perrondienst | 2 sep 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik vraag me af hoe het emplacement er uitzag. Bij sporenplan.nl en stationsweb.nl heb ik er niets over kunnen vinden. Met vriendelijke groeten, Bert. |
Antwoord webmaster: |
ik weet het ook niet, heb je contact opgenomen met sporenplan? zij zouden het moeten weten als het ergens bekend is. ook al staat het niet op de site |
anoniem (de naam is ergens verdwenen) | 9 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Er zijn weer plannen om het Dokkumer lokaaltje op te starten, voor meer info; http://www.gra-cv.com/NFLS/index_dokkumer_lokaaltje.htm |
Antwoord webmaster: |
die plannen zijn wel aardig, maar natuurlijk niet reeel, wie gaat nu de hele NFLS lijn heraanleggen, wie gaat dat allemaal betalen? Komen daar zoveel mensen op af? Idioot plan! |
marco | 26 apr 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wichor, in je reactie op de laatste post over station Anjum zeg je dat bijna alle stations en haltegebouwen langs andere lijnen in Friesland inmiddels wel verdwenen zijn.
Het kan best zijn dat ik je post verkeerd interpreteer, maar als ik op Stationsweb kijk naar de lijnen vanaf Leeuwarden via Stiens naar Harlingen en Franeker kom ik toch tot tien gebouwen die nog steeds bestaan. En wel te weten Stiens, Vrouwbuurtstermolen, St. Annaparochie, Minnertsga, Tzummarum, Sexbierum- Pietersbierum, Wynaldum, Midlum- Herbayum, Koetille en Dongjum.
Dat vind ik toch een heel respectabel aantal. Maar wat de poster al zegt: in Friesland is het niet het gebrek aan ruimte dat zorgt voor de sloop van deze schitterende gebouwen. Godzijdank! |
Antwoord webmaster: |
ja maar ik bedoelde de lijnen van de nfls in vergelijking tot andere spoorlijnen die nog wel in gebruik zijn. de nfls lijnen zie ik als een geheel. die lijn is toch ook opgebroken? dat verschil wilde ik aangeven. |
Roel | 24 apr 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Grappig, dat de meeste stationnetjes aan deze lijn naar leeuwarden nog staan. In friesland hebben ze waarschijnlijk meer ruimte dan de rest van Nederland dus daar staan de stations niet in de weg =P |
Antwoord webmaster: |
nou het grote verschil is dat deze lijn al heel lang is opgedoekt. Als je kijkt aan de andere lijnen in friesland zij daar de stationsgebouwen al lang verdwenen. en bij de haarlemmermeerlijnen zijn de gebouwen juist heel vaak blijven staan. dus je redenatie klopt niet echt. het is niet provincie gebonden, maar lijn gebonden. Hoewel aan de spoorlijn Zwolle- Emmen in het overijsselse deel alle oorspronkelijke gebouwen (van de stations die nog in gebruik zijn dan) nog staan en in Drenthe geen enkele meer. dus deels heb je ook wel gelijk, of kan iemand anders mij uitleggen hoe dat komt? |
K.Veenstra | 4 mei 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ben vlak bij het station geboren in 1955 toen was het in gebruik als boerderij |