Victor | 25 okt 2023 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
De loopbaan van Johannes J�rg bij het spoor is terug te vinden in de personeelsregisters van NS bij Het Utrechts Archief, toegang 920, inv. nr. 185, volg nr. 7660. Johannes J�rg was van 1898 tot 1905 de chef van station Wolfheze. Daarna chef in Bodegraven, Geldermalsen en uiteindelijk Veenendaal. Op 1 april 1930 met pensioen. |
Justus van Loon | 7 jan 2023 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Ik ben op zoek naar informatie betreffende de Stationschef in de periode rond 1900. Het betreft de heer Johannes J�rg. Naar nu blijkt, was dat mijn overgrootvader. Enig idee wie info kan verschaffen over deze periode? |
Cees van Eldijk | 7 feb 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wie was de de architect van het station Wolfheze uit 1899? |
Antwoord webmaster: |
is mij niet bekend, anders had ik het hier wel gemeld. misschien dat iemand van de andere bezoekers een gok kan wagen, maar zekerheid is er in de literatuur in elk geval niet. |
Huub van Meurs | 3 sep 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
de straat waarin het station staat heet Parallelweg het huis nummer is 5 |
Antwoord webmaster: |
dank ik heb het gewijzigd. |
Gertjan Stamer | 7 apr 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op zaterdag 23 Maart 2002 wordt de winkel in het stationsgebouw overgedragen aan S.Tufano & O.Mascia,op donderdag 28 Maart 2002 in de namiddag kennismaking van die nieuwe uitbaters en tevens afscheid van de familie van Doorne die er dus mee stoppen. Mei 2002 sloop oude fietsenstallingen en op zelfde plek bouw nieue overkapte klemmen en kluizen,in Juli 2002 gereed.In Augustus 2006 gaat men starten met grote renovatie stationsgebouw,schoonmaken muren,schilderbeurt enz en gereed in November 2006 en naam staat weer op de oostgevel,spoorgevel enz...op zondag 11 November 2006 wordt stationsgebouw feestelijk heropend...en is meteen Gemeentelijk Monument. |
Victor | 16 feb 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
(had je mijn opmerking over de halte wolfheze-oosterbeek ook ontvangen?) |
Antwoord webmaster: |
je ik moest het even onderzoeken zodat ik er commentaar bij kon leveren, maar ik heb hem nu geactiveerd. |
Victor | 16 feb 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Buunderkamp; dat kan niet. Buunderkamp ligt tussen Ede en Wolfheze. De halte die ik bedoel lag precies bij km. paal 85.0, dus 1 km ten oosten van station Wolfheze. De renbaan bevond zich pal ten noorden van de spoorlijn. |
Antwoord webmaster: |
inderdaad, die fout had ik gemaakt, buunderkamp staat goed op mijn site, ik heb renbaan toegevoegd. |
Victor | 16 feb 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
O, wacht even. Ik las niet goed. Vergeet mijn vorige bericht. Grappig dat je er een foto van hebt; kan 'm alleen momenteel niet full-size zien. |
Antwoord webmaster: |
he wat vreemd, ah ik snap het denk ik al, ik moet hem nog beschrijven, anders krijg je een foutmelding, ik zal het even verbeteren. |
Victor | 15 feb 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik kwam nog een interessante vage halte tegen die je toe kan voegen op stationsweb: de halte Wolfheze-Oosterbeek, in een dienstregeling ook aangeduid als Renbaan, bij km. 85.0. Deze tijdelijke halte is door de NRS speciaal voor de Geldersche Harddraverij en Renvereniging aangelegd. In juni en augustus 1889 hebben hier treinen gestopt. De halte bestond uit twee perrons en een abri. Geen idee hoe lang de halte nog bestaan heeft; mogelijk maar 1 seizoen. |
Antwoord webmaster: |
je ik denk dat ik daar zelfs een plaatje van heb. Die stond abusiefelijk bij Buunderkamp. dat lag ook in die buurt, maar het gaat op dat plaatje duidelijk om de paardenrennen. het plaatje komt uit 1895, dus het heeft langer bestaan dan 1 seizoen. Ik heb Renbaan aan gemaakt en daar het plaatje bij geplaatst. |
Rinus de Bruin | 11 apr 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik ben op 11-11-1937 in Wolfheze op de Heelsumseweg 6 geboren.In mijn jonge jaren heb ik, onder toezicht van een van de stationschefs, vele malen handmatig de spoorbomen gesloten en geopend. Dit was redelijk zwaar werk |