JJ. Schijf | 30 okt 2020 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In mijn familie is er de overlevering dat een grootvader Schijf twee keer aan dit station heeft gebouwd. Een keer bij de nieuwbouw en een keer bij herstel nadat een trein niet kon remmen en in de stationshal terecht kwam. Toen ik in 1967naar de zeevaartschool in Vlissingen ging zei mijn moeder dat ik maar moest opletten omdat de trein sindsdien tussen Middelburg en Vlissingen de remmen zou testen. |
Antwoord webmaster: |
Wat een leuk verhaal! |
R.Beijer | 7 dec 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik ben opzoek naar tekeningen of resten van perron 2-3 zou deze op schaal H0 na willen bouwen. Zijn die er?
M vr Groet,
Rob |
Antwoord webmaster: |
Misscheij bij Het Utrechts Archief. Zij hebben het ns archief |
ova | 19 jun 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ik had een vraag erwaren 2 stations in vlissingen een station ontbreekt dat van de edisonweg ik weet niet of je ook dat station wil het stond naast het kanaal.het gebouw is gesloopt rond 1932-1934 |
Antwoord webmaster: |
nee hoor dat ontbreekt niet. dat was station vlissingen stad. het gebouw heeft er nog langer gestaan, want het is in de oorlog nog beschadigd geraakt de restanten zijn mogelijk pas in 1950 afgebroken. |
Gertjan Stamer | 29 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Voorjaar 2011 forse uitbreiding Stationskiosk-men verbouwt fors en neemt oude plek NS-loket in en het raam van die vml loketten weer terug,aan pleinzijde nu een zithoek gemaakt en de bar nodigt uit tot gezellig zitten,forse uitbreiding assortiment.Tevens extra deur aan perronzijde.Op naar de nieuwe treintijden(?)2x Intercity per uur naar Oude Lijn via Haarlem, stoptrein verdwijnt hier want de IC bedient ook de kleinere stations.Ingaande medio December 2011. |
W. Kruit | 1 sep 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Voor wat betreft het antwoord van de webmaster:
Het verplaatsen van het station in noordelijke richting, dichter bij Vlissingen-Souburg, heeft voor de treinreiziger naar de stad Vlissingen geen enkele meerwaarde. Als er al gelopen wordt naar de binnenstad is de snelste (en mooiste!) route over de sluizen en buitenlangs de zeedijk. Maar dat is alleen interessant voor toeristen; de reguliere reizigers naar de stad gaan gewoon met de bus, de Vlissingers zelf nemen de auto of fiets. Linksom of rechtsom ligt de stad gewoon te ver van het station af om dagelijks lopend af te leggen. Alleen de leerlingen van de scholen aan de Prins Hendrikweg zouden er een theoretisch voordeel bij hebben, maar ook zij gaan meestal met de bus of pakken de fiets...
Met een overstaptijd van krap tien minuten van de stoptrein op de dienstboot, is een kilometer lopen uiteraard geen optie, zeker niet met een uurverbinding.... |
Antwoord webmaster: |
ik ben ter plaatse niet bekend, dus daar moet je niet teveel op uit doen. aan het huidige spoor is inderdaad geen logischer plek te vinden. vroeger had je station vlissingen stad, dat lag ongeveer op de plek van de hogeschool. nu maakt het spoor een rare bocht van de stad weg. Maar als er nu 10 minuten tussen zit is de veerdienst toch op de treindienst afgestemd, als het station wordt verplaatst, met een langere looproute kun je toch de veerdiensttijden wat op schuiven, dat hoeft niet op 10 minuten te blijven natuurlijk. |
Gertjan Stamer | 31 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het GWK in de hal sluit per 27 December 2001....per 1 Januari 2002 sluit het NS Internationaal-loket en enkele maanden later is deze ruimte omgebouwd tot Stationskiosk.Men sloopt alle bouwsels in de hal(GWK enz)en NS loket sluit in Juni 2004 en staat jaren leeg en pas in 2008 CSU(schoonmakersfirma)ruimte. Lege hal die weinig uitstraalt...brasserie wordt in Juni 2004 visrestaurant en terras blijft gelukkig in tact. |
Arjan Krabbenbos | 19 apr 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het station van Vlissingen is een typisch jaren 50- kopstation. Er waren nog niet zo lang geleden om het station te verplaatsen dichterbij de stad, maar daar is gelukkig van afgezien. Aangezien het gebouw grenst aan het voetveer naar Breskens lijkt me dat ook onlogisch om dit fraaie bouwwerk te verlaten. Er zijn al veel te veel oude sations verdwenen en vervangen door een afgrijzelijk glazen abri of een mislukt modern bouwsel.Ooit kende Vlissingen ook boottreinen naar Duitsland, zoals dat ook in Hoek van Holland was tot 1993. Alleen boten naar Engeland vertrekken al jaren niet meer uit de Zeeuwse stad, wat in Hoek van Holland nog steeds wel het geval is. |
Antwoord webmaster: |
maar ik kan me voorstellen dat er in vlissingen meer te doen is dan alleen het voetveer naar breskens. vroeger toen dat veer nog wat voorstelde was het wel logischer om daar te eindigen, maar nu ligt het toch wat onlogisch voor de stad. die paar reizigers die het voetveer naar zeeuwsch vlaanderen moeten hebben kunnen wel een kilometer lopen, toch? |
mevr. A. van den Bosch | 20 mei 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Geachte mijnheer,
Van mijn moeder heb ik begrepen dat mijn grootvader dhr. J. Meesterburrie betrokken is geweest als aannemer bij de bouw van het stationsgebouw te Vlissingen. Hij woonde daar in 1896.
Mijn grootvader is geboren te Someren 7 maart 1861.
met vr. Groet A. van den Bosch |