|
station Reuver - stationsgebouw (1980)
station Reuver
stationsgebouw (1980)
type:
SS 5e klasse Hoog middendeel met puntgevel, met aan weerszijden een korte evenhoge vleugel die aan de straatzijde iets, en aan de perronzijde sterk terug springt. Langs de bovenzijde van de puntgevels is bij sommige stations een bakstene sierrand aangebracht. De gootlijsten en windveren hebben een geschulpte rand. Als dakbedekking wordt in de regel zink gebruikt, maar ook pannen komen voor. De verdieping heeft onder andere twee gekoppelde rondboogvensters. De vensters en deuren hebben een kleine, maar vermeldenswaardige versiering: de plaatsen waar een horizontale en een verticale glasroede elkaar kruisen zijn versierd met een soort rozet. Tegen de zijden en in de hoeken zijn halve, resp. kwartronde rozetten aangebracht.
Vanwege copyright kunen de foto's van Dierdorp niet getoond worden.
Afbeelding toegevoegd op 18 jan 2009
3 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 5,7 gegeven.
|
Bron:
via Floris Dierdorp
Deze foto is mij per fiets bezorgd door Floris Dierdorp, hij heeft hierop niet het auteursrecht. De foto is hier slechts op een zeer lage resolutie beschikbaar. Meent u het auteursrecht op deze foto te hebben en staat u publicatie niet toe, meld het, dan wordt de foto verwijderd.
Meer afbeeldingen van via Floris Dierdorp
|
|
Reacties
Tom | 20 jan 2009 |
Ik denk trouwens dat deze foto niet uit 1970 is, maar in de late jaren '70 of begin jaren '80. |
Antwoord webmaster: |
ik heb de datum omgezet naar 1980. |
Tom | 20 jan 2009 |
Omdat ik 4 jaar lang elke dag station Reuver heb bezocht en van de situatie van vroeger en nu goed op de hoogte ben.
Tevens staat de boom op deze foto ook op afbeelding 2. Daar kun je ook een beetje aan zien hoeveel van het gebouw is afgegaan tijdens de verbouwing. |
Antwoord webmaster: |
ok acceptabele reden. |
Tom | 18 jan 2009 |
Dit is, met 100% zekerheid, station Reuver van voor de verkleining. |
Antwoord webmaster: |
Als je het 100% zeker weet geloof ik je, maar waardoor weet je dit zo zeker? |
Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.
|
1980

1983

1984



|
|
|