Heimen Stoffels | 8 apr 2021 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom deze halte pas in 1953 gesloten is, terwijl nagenoeg alle andere haltes (waar dan ook in het land) die zo ver van een plaats af lagen al voor of tijdens oorlog waren gesloten. Waren er, ondanks de ligging, dan t�ch genoeg reizigers om de halte wat langer open te houden? |
Jan Bos | 7 mrt 2015 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ik ben nog in het bezit van foto,s van de halte met mijn opa en oma en mijn vader en moeder er op, en heb er een stuk op wat, ik zal deze binnenkort op deze site plaatsen, vriendelijke groet, J.Bos |
Jan Bos | 7 mrt 2015 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ik ben nog in het bezit van foto,s van de halte met mijn opa en oma en mijn vader en moeder er op, en heb er een stuk op wat, ik zal deze binnenkort op deze site plaatsen, vriendelijke groet, J.Bos |
Antwoord webmaster: |
oh dat zou fantastisch zijn. als je ze kunt scannen en opsturen naar dit mailadres heel graag! |
Martje Bos | 9 jan 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op dit station ben ik geboren. Ik ben de jongste zus van de hierboven genoemde F.J. Bos. Op drie jarige leeftijd hebben wij het station verlaten en is het later afgebroken.
M. v gr. M. Bos. |
Antwoord webmaster: |
Waren jullie allemaal 3 toen jullie weggngen? (taalpurist) ;-) hebben jullie nog oude fotos van het gebouw in juliie familiealbums? |
jan bos | 13 apr 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ik wou ook even reageren op de foto van de halte met de vlag op de schoorsteen,, mijn opa en oma woonden op de halte,en mijn vader marten bos kwam in 1950 terug uit indie.. van de politionele acties aldaar, en na 3 en een half jaar kwam hij terug ,vandaar de vlag,, het stormde die dag ontzettend,, vlag stuk gewaait en dakpannen van het dak. wou bij deze mijn familie op deze site even groeten |
Antwoord webmaster: |
wat leuk, hebben jullie in de familie nog meer foto's van het station? zou erg leuk zijn. |
Sjoerd Eeftens | 1 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Tja, zomaar iets overnemen is riskant. Ook nu weer. En dat gevaar loop je als er niemand meer is die het heeft meegemaakt of als er wel iemand is die het niet goed (meer) weet.
Het zit toch echt zo: Westerwijtwerd heeft volgens de Jaarverslagen van de SS als haltenaam bestaan van 15 juni 1884 tot 1 oktober 1886 voor de stopplaats gelegen bij km 19,450 bij wp 21.
Middelstum heeft als haltenaam bestaan van 15 juni 1884 tot 4 oktober 1953 (Jaarverslagen SS), eerst voor de stopplaats bij km 18,762 bij de nog bestaande overweg 18,746 bij wp 20, en na 1 oktober 1886 (dus toen Westerwijtwerd als naam verviel) voor de locatie bij km 19,450 bij wp 21. De stopplaats bij km 18,762 verviel dus in 1886, maar de naam Middelstum bleef. |
Antwoord webmaster: |
ok, maar ik nam het niet zomaar over, het is zo vreemd omdat westerwijtwerd exact tussen middelstum en het spoor in ligt, welke idioot heeft ooit bedacht dat daar twee verschillende haltes nodig waren. Ik zal Westerwijtwerd weer terugplaatsen, en niet meer zonder jou te consulteren dit soort zaken veranderen. |
Harry | 25 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Er is nóg een foto van Middelstum,
en die maakt iets duidelijk. Het nummer 21 spreekt voor zich. Ik heb de mensen van betreffende site gemaild en gevraagd hoe het precies zit met de benaming en locatie. |
Antwoord webmaster: |
dank, ik heb hem overgenomen, overigens vertrouw ik niet zomaar wat iedereen die een site heeft gebouwd erover zegt. er staat hier nog wel een reactie van een oud bewoonster (bij een van de foto's). Die weet waarschijnlijk wel hoe het zat. |
Harry | 22 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ja, dit is een heel leuk iets. Op de historische kaarten van vóór 1935 ligt halte Middelstum een stukje westelijker dan erna. Er is geen sprake van halte Westerwijtwerd. Op deze plek ligt halte Middelstum ná 1935... |
Antwoord webmaster: |
Ik heb de opmerking verplaatst naar middelstum en station westerwijtwerd verwijderd, dank. |
Sjoerd Eeftens | 14 feb 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Middelstum lag bij woning 20, ten noordoosten van de overweg en hier lag ook het perron. Er was nog een halte Westerwijtwerd bij woning 21 ten noordoosten van de overweg bij km 19.450 en hier lag ook het perron. |
Antwoord webmaster: |
het duurde even voor ik reageer, want het toevoegen van dit station lukte nog niet, maar nu wel. wel vreemd dat deze haltes op zo korte afstand van elkaar lagen. westerwijtwerd ligt ook in een rechte lijn tussen middelstum en het spoor, dus een aparte stopplaats was nergens voor nodig toch? Wanneer was Westerwijtwerd geopend? |
F J Bos | 16 nov 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Mooi om dit te zien.
Ik ben in 1947 geboren op dit station.
Mijn grootouders woonden er, en mijn ouders waren vlak na de oorlog bij in.
Later tot aan de afbraak hebben we er zelf met mijn ouders gewoond. |
Antwoord webmaster: |
wat leuk, weer een oud bewoner op mijn site. tot aan de afbraak zeg je. weet je misschien ook wanneer het precies is afgebroken? dan kan ik het jaartal op mijn site controleren. hebben jullie misschien in jullie familiealbum nog foto's uit die tijd waarop het stationsgebouw mooi staat afgebeeld? foto's van spoorfamilies zijn vaak erg bijzonder omdat ze uniek zijn. |
Huub van Meurs | 23 aug 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
de halte Middelstrum lag bij overweg Halteweg, km18.746 |
Antwoord webmaster: |
dank, ik heb de kilometrering aangepast. |
Henk Bakker | 30 aug 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb een paar honderd meter ten noorden van dit station op een boerderij gewoond. Ik kan me nog goed herinneren dat de stoomtreinen naar Groningen en Delfzijl hier stopten op verzoek. Later reed de blauwe engel op dit traject. Doodzonde dat dit soort gebouwen is afgebroken. Ik denk dat de NS ze in deze tijd voor heel veel geld zou kunnen verkopen. Ze hadden een heel aparte stijl en waren een stuk beter gebouwd dan heel veel huizen in de buurt. |