station Maarn - foto's en omschrijving op stationsweb
station Maarn
Telegrafische verkorting: Mrn
treinstation in gebruik
Provincie: utrecht
3 bezoekers hebben dit station gemiddeld een 3,7 gegeven.
Deel uw herinneringen aan of stel een vraag over station Maarn
33 afbeeldingen
18 afbeeldingen van dit station hebben reeds een waardering gekregen.
Sorteer de afbeeldingen op waardering
De laatst toegevoegde afbeeldingen op 27 nov 2024 zijn omrand.
|
|
1990 (2)
Blijf per mail op de hoogte van toevoegingen bij dit station
Reacties (4)
Plaats zelf een opmerking bij dit station, of stel een vraag
Victor | 17 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het is te hopen dat de bielissade (hek van spoorbiels aan het einde van de opgang naar het 1e perron) behouden blijft, maar waarschijnlijk is dat alleminst. Het is het laatste "bielsbouwsel" in Nederland... |
Antwoord webmaster: |
he dat zou jammer zijn als dat verdween. |
Gertjan Stamer | 16 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De A-12 rijksweg wordt verbreed...dat heeft grote gevolgen voor deze eenvoudige halte:bouw van een heuse lift aan zijde spoor 2(riching Vnd)en compleet nieuwe betonnen plaat met taludtrap en nieuwe wachtruimte ten westen van nieuwe lift.De oude taludtrap is gesloopt,nu liftschacht.Het wordt hier dus een stuk beter voor de reizigers,mede door verbreding A-12. Spoor 1 is ook iets veranderd...de lelijke bruine afscheiding heeft plaats gemaakt voor knap zwart hekwerk.Of hier ook lift komt ? |
Gertjan Stamer | 23 jan 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Opening op 26 Mei 1972,2 lange jukkenperrons met op beide perrons glazen wachtruimtes.Perron zuidzijde heeft heelingbaan aan oostzijde en ook trappen,perron noordzijde heeft hellingbaan aan westzijde en trappen aan oostzijde.Vlakbij die trap oostzijde aan perron noord wordt in 1987 een witte portocabin gezet als zijnde NS loket.Najaar 2001 start Railinfrabeheer sloop oude rijwielstallingen en bouwt nieuwe overkapte stallingen(kluizen en klemmen)op zelfde plek-zuidzijde krijgt geen fietsenstalling en heeft dat ook nooit gehad.Sluiting NS loket per 1 Januari 2003...eind Oktober 2003 gaat de VVV de nieuwe huurder worden,dus weer open en kan men verwarmd wachten...in April 2009 wordt portocabin gesloopt. |
Antwoord webmaster: |
ik heb 28 mei als openingsdatum staan. was 26 mei de datum van de officiele opening en ging het 28 mei in de reguliere dienst van start? |
Gertjan Stamer | 28 jun 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Maarn,Bunnik en Den Helder Zuid hadden een witte rechthoekige portocabin,die in Maarn is vermoedelijk voorjaar 2009 verwijderd,al enige tijd was het een VVV vestiging,fnuikend voor een goed functioneren/intense zoektocht blijkt het verstopt achter wat woningen en een bankgebouw,een kwalijke mislukking qua bouw en zeker de vindbaarheid was superslecht...en het blijft zoeken naar toegang/hellingbanen. |
Antwoord webmaster: |
ja ik ben wel een paar keer in maarn geweest maar kan me die locatie niet herinneren. eerder heeft hij toch wel bij het station gestaan? |
Uw reactie:
* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.
|
Kaartje (Google maps)
9292ov.nl (info over station)
Nieuws
Proef met netten tegen herfstbladeren bij zes treinstations (7 okt 2004)
Literatuur
Stations in de omgeving
Maarn (oud)
(1,2 km)
Maarsbergen
(2,8 km)
Driebergen- Austerlitz
(4,3 km)
Woudenberg- Scherpenzeel
(5,5 km)
Leusden
(6,4 km)
De Haar
(6,8 km)
Driebergen- Zeist
(7,6 km)
Heuvelsche Steeg
(8,4 km)
Zeist
(9 km)
Bunnik (oud)
(9,1 km)
|