Arjan Krabbenbos | 20 dec 2018 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit station krijgt binnenkort eindelijk haar liften op beide perrons. Wel zo makkelijk met zware bagage of als men in een rolstoel rijdt. Aan de kant van de Ikea meubelgigant zit aan de A. Hofmanweg het NZH-Vervoersmuseum de voorloper van het huidige Connexxion. In dit museum bevinden zich oude bussen en antieke trams die hier ooit door de regio reden. Het museum is alleen op vrijdag en zaterdag open, waarbij men zaterdag geen busverbinding mee is. De wandeltocht bedraagt ongeveer 20 minuten en is makkelijk te volgen langs de doorgaande weg rechts van de Ikea. De entree van dit museum bedraagt 5 euro per persoon. Vrijdag rijdt er wel een bus van en naar het museum. Deze vertrekt aan de halte bij het station en de Ikea. |
Rudy | 8 aug 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Achterlijk dat er geen liften zijn met je ikea spullen |
Antwoord webmaster: |
ik werk niet bij de ns, dus ik kan er nies aan veranderen. |
asero | 16 mrt 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb echt goed gekeken maar een lift heb ik niet gevonden, ik geloof dat ik een half uur bezig ben geweest om mijn arme moedertje die trap op en af te krijgen. Leuk hoor met de trein van amsterdam naar Ikea, maar terug was even moeilijk. Heb ik die lift nou echt over het hoofd gezien?? |
Antwoord webmaster: |
ik denk al, waar staat dan dat er liften zijn, maar ik heb het daar loopbrug met liften genoemd. ik heb het inmiddels aangepast. ergens onderaan die pagina staat inderdaad ook in de opmerkingen dat er geen liften zijn. sorry. ik moet het ook maar allemaal ergens vandaan zien te halen. |
h van ooijen | 14 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
kan er gratis geparkeerd worden |
Antwoord webmaster: |
geen idee ik kom er nooit. kijk op de site van de ns. |
Gertjan Stamer | 14 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Zal ik er eens een antwoord op geven..parkeren(gratis)aan de zuidzijde onder de oprit van het Keggeviaduct/achter hokje van Connexxion.Aan noordzijde groter P & R terrein nabij de bushaltes en ook Ikea kan je parkeren. Is inderdaad te vinden op NS website,zoekt en gij zult vinden. |
Antwoord webmaster: |
dank gertjan, het bericht gaat naar die vraagsteller. |
Gertjan Stamer | 1 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Openingsfoto's alsmede bouwfoto's uit 1997 en 1998 te zien op website www.hetherenhuis.nl . Men heeft hier vlakbij gewoond en dus gefotografeerd, is wel erg fraai om te zien op die website. |
Gertjan Stamer | 5 dec 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Rood...zoals onder vermeld-niet dus,blijft grijs!!!Opvallend zijn de gesloopte CTA bakken en men heeft de oude klokken gewoon laten hangen,zal in Dec '10/Jan'11 wel nieuwe CTA bakken worden.Sowieso wordt het aanzicht anders want het Keggeviaduct over het spoor krijgt een oostelijke op/afrit en perron aan noordzijde heeft er pal naast een neiuwe pilaar bij ter ondersteuning van de nieuwe op/afrit. |
Gertjan Stamer | 7 nov 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Eerste weekend van November 2010 buitendienststelling tussen Sloterdijk en Haarlem(alsmede Haarlem-Leiden en Haarlem Zandvoort)en van die gelegenheid wordt gebruik gemaakt om de hoge pylonen en de voetbrug zelf geheel in de grijze grondverf te zetten dmv hoogwerkers op/naast de spoorlijn.Eind November is er weer een buitendienststelling en dan wordt het weer ouderwets rood...na 12 jaar sinds opening eindelijk weer eens wat onderhoud gepleegd. |
Gertjan Stamer | 2 dec 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Opvallend zijn de gesponsorde plantenbakken aan zijde Sony Music Entertainment Holland BV (nu IKEA). In 1999 heeft hier zelfs de Loverstrein gestopt. In voorjaar/zomer 1999 sloop fietsenstalling (die er pas in 1998 was geplaatst) voor overkapte nieuwe met kluizen en klemmen (zuidzijde bij de bushaltes), de noordzijde wordt voorlopig overgeslagen. Ophogen perron spoor 2 in najaar van 2001 en de abri's worden ook iets verplaatst, dit is November 2001 gereed. Dezelfde werkwijze voor spoor 1 in Feb/Maart 2002. Extra entree van dit perron tbv busbaan en dus kleine trappartij met bakstenen vergelijkbaar met de noordzijde. In Augustus 2002 afvoer van Sony plantenbakken, deze cd fabriek sluit en in de plaats komt in een nabijgelegen park een kleurrijk kunstwerk te staan. Eindelijk krijgt ieder perron een eigen kaartautomaat vanaf Mei 2003 (was eerst alleen kaartautomaat op spoor 1). Sloop bakstenen muren en bomen bij trapopgang zuidzijde najaar 2003. Vanaf 1998 was er een parkeerplaats aan zuidzijde onder brug Camera Obscuraweg, opgeheven begin 2004, men maakt nieuw P&R terrein aan noordzijde. Dit ivm verdubbeling viaduct over het spoor. Nieuwe P&R gereed in December 2004. Sony is verbouwd tot een IKEA en opent op donderdag 24 Februari 2005 (mijn verjaardag, 1958) de halte heeft meteen de bijnaam IKEAhalte gekregen. De glazen abri's zijn versierd met ballonnen en krijgen info over de Ikea. Perronverlichting in December 2005 vervangen door nieuwere. OV fietskluizen gezet aan Ikeazijde zomer 2006. Weer een viaduct erbij,nu voor de fietsen en aldus verbetering van perronbestrating en plaatsing zwarte hekwerken (2007 t/m Feb. 2009). Die imposante voetbrug is een barriere en de trappartijen zijn een groot obstakel voor minder validen. Liften zouden een uitkomst zijn. |
Antwoord webmaster: |
Deze zin snap ik niet goed: Ook in 1999 wordt het witte Connexxionhok aan zuidzijde vervangen door Connexxion-hok (nazomer 1999). |
Gertjan Stamer | 30 mei 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Eind Mei 2009...Haarlem Waarderpolder grote sticker over perronnaambord gedaan aan IKEA-zijde
en dat slaat de spijker meteen op de kop...een naamsverandering is zeer gewenst(al enige jaren!) en men wil graag van die veel te winderige brug af en 4-sporigheid is ook een wens...gemeente,omwonenden en reizigers. |
Antwoord webmaster: |
wat gek dat ze zo kort na de opening al een naamsverandering willen hebben. Slechte keuze gemaakt door gemeente of door de NS? |
Arjan Krabbenbos | 5 apr 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Toen dit station nog gebouwd moest worden, zou het eigenlijk Haarlem Oost gaan heten. Dit was hetzelfde als Gouda Oost, wat nu door het leven gaat als Gouda Goverwelle. Waarom er toch steeds weer een andere naam voor zal komen weet ik niet, misschien om een bepaalde woonwijk in de nabijheid meer te benadrukken. |
Antwoord webmaster: |
Oost was een werktitel die ze hebben gebruikt toen er al wel duidelijkheid was dat er woningbouw zou plaatsvinden in de toekomst, maar waarschijnlijk nog geen beslissing genomen over de naam van de wijk of over de naam van het uiteindelijke station. |
remco | 26 jun 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
wel jammer voor de mensen met een rolstoel of buggy dat er geen lift is |
Antwoord webmaster: |
ja, maar dat hebben wel meer stations ook niet. ook grote stations. Zo ontbreken in Gouda ook nog altijd liften en roltrappen. Ik heb al heel vaak mensen helpen sjouwen. |
milco | 19 mrt 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
welke stoptrein stopt bij dit station? |
Antwoord webmaster: |
stoptrein amsterdam- haarlem- beverwijk- uitgeest |
milco | 2 mrt 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
er zijn geloof ik niet zo heel veel treinen die hier stoppen |
Antwoord webmaster: |
ach, twee per uur in beide richtingen is toch wel aardig. |
Martijn Hendriks | 17 mei 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wordt door de Sprinter Amsterdam-Haarlem-Uitgeest 2x per uur aangedaan. In de tijd dat Lovers-Rail nog een treindienst onderhield tussen Haarlem en Amsterdam stopten alleen de NS treinen op dit station. Vanaf het station kun je zo het recreatiegebied inwandelen of het bedrijventerrein Waarderpolder. |