maarten van Wijk | 16 sep 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De nieuwe Matrix borden zijn een heele verbetering
JAMMER DAT MAAR 1 BORD op het hele station het nu nog maar doet. dat is die van richting g.malsen die het nog maar doet. maken doen ze niet
bord is al 2 weken stuk. |
Maikel Philippi | 2 sep 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Vandaag was het eindelijk zo ver!
nieuwe CTA borden op het station.
vanmorgen rond 8 uur begonnen ze.
nu hangen dus samen met de t9's 5 cta borden op het station..
ik heb er fotos van weet iemand hoe ik ze kan uploaden?
alleen jammer dat nog steeds de liften er niet staan... |
Antwoord webmaster: |
ik weet wel hoe je ze kunt uploaden maar foto'svan alleen de cta neem ik toch niet op. als er meer van het station op staat zijn ze wellicht wel interessant. je kunt ze naar dit adres mailen. |
Rob | 10 jun 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Die hellingbaan was er wel totdat de fietsenstalling werd uitgebreid. Bovendien kun je via de oude toegangsweg langs de voormalige meubelfabriek Gelderland nog zonder trappenlopen op perron 1 komen en via de tunnel Wethouder Schoutenweg, meteen links bij de rotonde via de weg naar de parkeerplaats bij de ijzerhandel op perron 2. Dus ik zie de noodzaak van die liften niet zo, een betere bewegwijzering naar de hiervoor genoemde opties was denk ik voldoende geweest. |
Antwoord webmaster: |
de loop is dan natuurlijk wel erg lang als je eerst een kaartje moet kopen op een andere plek en dan weer helemaal moet omlopen (ik ben er niet bekend, dus ik weet niet of dat zo is, maar dat lees ik uit je verhaal). |
Rob | 10 jun 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Bovenaan de weg naar perron 2 staat een kaartautomaat en op perron 1 had er dan een geplaatst moeten worden (kwestie van verplaatsen want voor het station staan er genoeg). |
Antwoord webmaster: |
ok dat wist ik ook niet, maar ik ga hier ook niet over natuurlijk. |
Gertjan Stamer | 30 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In April 2011 is men begonnen met bouwen van liftschachten aan noordzijde van bestaande krappe tunnel.Noordzijde van overkapping is al verwijderd aan het spoor richting Utrecht.Na liftbouw in Geldermalsen kon men natuurlijk niet achter blijven...eindelijk liften! Hopelijk wordt er ook wat gedaan aan entree stationsgebouw,is nu kleine trappartij-een schuine hellingbaan zou bereikbaarheid enorm verbeteren. Waarom zo lang gewacht ? |
maarten | 1 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Overigens
zach ik bijtoeval
dat op traject Utrecht g.malsen
de stations ook aan de beurt zijn een metermafose krijgen Ik Las op een bord
dat op station Culemborg Liften worden geplaatst.
om het berrijk van station nog beter wordt.
Hoef je nu niet als invalide een alle machtig eind om te lopen om bij spoor 2 te komen.
benieuwd wanneert dat gereed zou moeten zijn.
Groet Maarten. |
Rob | 31 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Beste Wichor, ik begrijp wat je zegt, er werd heel veel gesloopt in die tijd. Maar het station is toch de eerste 'aanraking' met de stad, een zeer historisch stadje in dit geval. Ik hoop dus maar dat de oude locomotievenloods, die er nog staat, wel behouden blijft. |
Antwoord webmaster: |
Ja ik vind het ook altijd erg jammer als een station gesloopt wordt. Toch ben ik wel blij, want met de sloop van het station in mijn voormalige woonplaats Bergentheim is deze hobby voor mij begonnen. Ik had er nooit veel aandacht aan geschonken, maar toen het weg was ging ik het missen en zag ik de kale plek van het perron vanuit de trein, die zag ik later ook op andere plaatsen waarvan ik nooit had geweten dat er een station was. Toen ging ik het uitzoeken en bleek dat de spoorlijn vroeger ook verder doorliep dan Emmen. En dat er meer lijnen waren die waren verdwenen. En voor je het weet zit je er tot je oren in. |
Rob | 30 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Kan iemand mij uitleggen waarom het oude station in 1974 moest worden gesloopt?
Dat een stationsrestaurant in Culemborg niet zou functioneren (men verkocht voornamelijk kranten en koffie tijdens spitsuren) was voorspelbaar.
Beneden waren alleen loketten toen de Wizzl er nog niet was.
Treinkaartjes koop je nu in de Wizzl (of buiten in de automaat) en die had voor zover ik dat op de foto kan zien toch ook wel in het oude gebouw gepast.
Maar misschien waren er andere goede redenen voor sloop. |
Antwoord webmaster: |
ach ja, modernisering. in oude stations woonde personeel, maar stationschefs waren overbodig geworden, dus kon hun woning ook wel verdwijnen. zo'n oud groot gebouw is veel te duur in het onderhoud natuurlijk. nu zouden ze dat niet meer zo snel slopen, maar in die jaren ging men daar toch heel anders mee om. Hele lijnen werden tegelijk ontmanteld toen de beveiliging centraal werd geregeld. |
Conny Deenik | 23 aug 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
GEWELDIG de fotos van toen en nu......mijn herinneringen dateren uitde jaren ´50. met de trein naar Utrecht voor het doen van kledinginkopen. Een dagje uit, in die tijd ! |
Maarten van wijk | 8 feb 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Even een vraagje over het nieuws van culemborg
Wat gaan ze hier mee bedoellen??
dat er nieuw station komt? of dat er meer parkeergelegenheid komt?
alvast dank!
|
Antwoord webmaster: |
ik weet er ook niet meer van dan het artikel. Ik heb het hier geplaatst bij station Culemborg, zodat meer mensen het kunnen lezen en ze erop kunnen reageren als ze meer weten. |
Gertjan Stamer | 2 nov 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Voorjaar 2003 gaan de oude fietsenstallingen naar de sloper en bouwt men nieuwe overdekte fietsenstallingen.Het gebouw van de Rijwielshop wordt 2 maal zo groot/uitbreiding naar het zuiden toe in dezelfde bouwstijl...zomer 2003/Januari 2004.De Treintaxi stopt per 1 April 2004.Al jaren stond de koffieshop(boven dus)leeg(Wizzl nog steeds beneden,vml NS loket)en wordt in voorjaar 2005 heringericht tbv kunstatelier.Tot grote verbazing sloopt men overdekte fietsenstallinge aan spoor 2 tbv verdiepingenstallingen zonder dak en ook bij grote stalling nabij 't gebouw straatniveau komen er extra verdiepingstallingen zonder dak erbij...het fietsprobleem is hiermee weer wat minder,dit dus voorzomer 2009-ook dan extra parkeerplaats tussen bedrijfsgebouwen aan zuidzijde,moeilijk te vinden op't eerste gezicht. |
Björn Lammers | 27 aug 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Nee, in het kader van VleuGel/Randstadspoor wordt slechts tot Houten Castellum viersporigheid gerealiseerd. |
Maarten | 23 aug 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Gaat in de toekomst ook station Culemborg ook op de schop
meer sporen enzo?? zoals in houten?
grt.maarten. |
Antwoord webmaster: |
ik weet niet tot hoever de spoorverdubbeling doorloopt. wellicht weet een andere bezoeker van mijn site het. |
Conny | 31 jan 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat een nostalgie. Vroeger heb ik in Culemborg gewoond en het oude station roept voor mij veel leuke herinneringen op. Het is zo jammer, dat het gebouw er niet meer staat. Er hing zoveel sfeer daar.
De website is in één woord: GEWELDIG |