gerrit van Faassen | 15 mei 2016 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De kunstenaar is Johannes Garst Johan Clemmestraat Marienberg |
Rob | 18 jun 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Restaurant heet spoor 7 |
rida | 4 mrt 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo ik kwam laatst in dat restaurantje omdat ik daareen uur ging wachten op de trein en daat ontmoete ik een kunstenaar die daar ook op de hoek woont vlak bij het station graag wil ik weten wie dat is en anders de naam van het restaurant waar je kan wachten en wat eten en drinken!?
Ik.hoop dat u mij kunt helpen.groetjes rida |
Antwoord webmaster: |
geen flauw idee. maar misschien weet iemand anders hier iets. |
Arjan Krabbenbos | 31 jul 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit station krijgt vanaf december 2012 bezoek van een nieuwe spooruitbater: Arriva. Op de lijn van/naar Almelo wat nu Syntus is gaat in tegenstelling tot de lijn Zwolle/Emmen blijven wel de huidige twee rode Twenthe Linten rijden, alleen onder een nieuwe naam.Op de Emmerlijn gaan de Super Plan V's van NS plaatsmaken voor nieuwe GTW stellen die Arriva op haar huidige spoornetwerk al heeft rijden in Noord-Nederland en tussen Geldermalsen en Dordrecht .Marienberg wordt vanaf december 2012 een sneltreinstation voor een betere verbinding tussen onderlinge lijnen.De Emmerlijn wordt ook steeds meer een sneltrein met stoptreinkarakter, gezien er sinds enkele jaren ook al extra wordt gestopt in Dalfsen en Nieuw-Amsterdam. |
Antwoord webmaster: |
Als marienberg ook sneltrein station wordt dan is er inderdaad weinig onderscheid meer tussen een snel- en een stoptrein. Alleen Emmen Bargeres, Dalen en Gramsbergen hebben dan alleen een stoptrein verbinding. |
Gertjan Stamer | 10 apr 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Uitbreiding van de fietsenstalling richting straat in Maart en April 2010. |
Gertjan Stamer | 23 jan 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Per 1 Oktober 1906 overstapstation tbv spoor uit Almelo,uitbreiding rangeersporen enz.In 1913 bouw nieuw perron(?)en nieuwbouw erker aan stationsgebouw. In 1930 is de locomotiefloods gesloopt en in 1936 bouwt men locomotorloods, die is weer in 1943 gesloopt en verhuist naar station Weert. Het waterreservoir is in 1953 gesloopt en in 1957 is de draaischijf gesloopt (daar staat nu ongeveer fietsenstalling op). In 1974 een wijziging in de wissels. In 1995 interne verbouwing, een eetcafe in vml NS loketruimte. Sloop fietsenstallingen en op zelfde plek bouw nieuwe overkapte kluizen en klemmen najaar 2002. Eeuwfeest lijn Mrb-Aml zaterdag 30 September 2006 en een SSN stoomtrein pendelt heen en weer naar Almelo. Zondagsrust is hier nog te vinden, de eerste trein naar Almelo gaat pas na elf uur 's ochtends rijden (in uursdienst), uniek in Nederland! En 's avonds gaat men al vroeg op stok. Bekijk de dienstregeling maar eens. |
Antwoord webmaster: |
Toen NS hier nog reed was dat ook al het geval. Maar ik kan me de tijd herinneren dat de laatste trein om 23:00 reed (dat was toen nog heel wat) maar dat we die misten omdat er tussen Nieuwerkerk en Gouda (mijn huidige woonplaats) een storing was. |