Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Plaats een opmerking bij station Loo

Op de pagina kunt u een opmerking of herinnering insturen aan station Loo die wordt toegevoegd aan de pagina.

Oorspronkelijke reactie:
Sjoerd Eeftens (2 okt 2008)
Er bestaat een oude kilometrering van de lijn Apeldoorn - Hattemerbroek die omgekeerd was aan de later gebruikte. Vreemd genoeg staat die niet in Sluiter. 't Loo lag voorheen bij km 32.572, later 4.017. Vaassen was 25.637, later 10.985. Emst was 22.590, later 14.025. Epe was 18.742, later 17.894. Heerde was 12.587, later 24.062. Wapenveld was 7.511, later 29.166. Hattem was 3.252, later 33.425. Kleine onderlinge verschillen kunnen ontstaan door hermeting, inmeting op het midden van het stationsgebouw (wat kon veranderen) dan wel op post T. Het is mij niet bekend wanneer de kilometrering is omgedraaid maar waarschijnlijk al voor de ingebruikname van de lijn. Ik heb geen documenten met de oude kilometrering, behalve een oude opgave van de stations. Als je een spoorweg uitzet met piketten begin je weliswaar bij 0, maar als je nu net daar nog niet alle grond hebt, begin je aan de andere kant. Ik meen dat er in ons land wel vijf van die omdraai-lijnen zijn. Er zijn ook zo'n vijf plekken in ons land waar een hectometerpiket per ongeluk is overgeslagen dan wel dubbel genomen. Wie werkt maakt fouten.
reactie webmaster: dank je wel sjoerd, ik dacht wel dat jij zou reageren. ik heb nu op mijn site de originele kilometrering in gebruik. Ik kan maar een km per station per lijn aangeven, dus dat houd ik zo.

naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Ga terug naar de vorige pagina