| 24 jun 2008 |
Unaniem voor verplaatsing station Nijverdal
TC/Tubantia
|
De Hellendoornse gemeenteraad heeft maandagavond unaniem ingestemd met de verplaatsing van het NS-station naar het centrum van Nijverdal. Dat dit voorstel op een politieke meerderheid kon rekenen was na de ingelaste commissievergadering van vorige we
|
| 27 jan 2007 |
Akkoord over station bij Ravijn
De Stentor
|
Rijkswaterstaat en de gemeente Hellendoorn zijn het eens geworden over de invulling van de directe omgeving van het tijdelijke stationnetje in westelijk Nijverdal. De door Rijkswaterstaat voorgestelde aanleg van een parkeerplaats op de ligweide van z
|
| 30 nov 2006 |
Overeenstemming station Nijverdal West
TC Tubantia
|
Tijdens de aanleg van een auto/treintunnel krijgt Nijverdal tijdelijk een tweede station. De tunnel wordt tussen 2010 en 2013 aangelegd, in die periode wordt het spoor in Nijverdal buiten gebruik gesteld. Reizigers worden dan per bus vervoerd van het
|
| 20 okt 2006 |
Besluit over station Nijverdal West in Het Ravijn valt op 24 november
De Twentse Courant/ Tubantia
|
De gemeente Hellendoorn, Rijkswaterstaat, ProRail en NS-Reizigers proberen om voor het bestuurlijk overleg met de Regio Twente op 24 november een antwoord te hebben op de vraag hoe de negatieve gevolgen van de buitendienststelling van de treinverbind
|
| 19 okt 2006 |
Meerwaarde van station in centrum Nijverdal
TC/ Tubantia
|
In de zomer van 2007 wordt duidelijk of de aanbesteding van het combiplan voldoende voordeel oplevert om de tunnelbak onder de G. van der Muelenweg te kunnen doortrekken. Als dat het geval is, heeft de gemeente Hellendoorn nog een extra wens: een sta
|
| 18 okt 2006 |
Nijverdal West minst dure oplossing
TC/Tubantia
|
De kosten van de aanleg van een tijdelijk stationnetje in westelijk Nijverdal zijn aanmerkelijk lager dan een buspendel tussen Nijverdal en Raalte. Dat blijkt uit een onderzoek van UT-student Joost Beumer naar de buitendienststelling van de treinverb
|
| 23 jun 2006 |
Verplaatsen station Nijverdal nog niet geheel uit beeld
TC/ Tubantia
|
Als het aan wethouder W.M.H. Paalman-Vloedgraven ligt is de verplaatsing van het NS-station richting het centrum van Nijverdal nog niet helemaal uit beeld. Bij een verlenging van de combitunnel richting het station zijn wat haar betreft alle opties w
|
| 28 mrt 2006 |
Pleidooi tijdelijk NS-station Nijverdal
De Stentor
|
De fractie van de PvdA/GroenLinks in de gemeente Hellendoorn vindt dat tijdens de aanleg van de combitunnel alles in het werk moet worden gesteld om een tijdelijk stationnetje in Nijverdal-West te krijgen. Ze roept de andere politieke partijen op een
|
| 22 sep 2005 |
Station ‘Nijverdal-West’ nog geen gelopen koers
De Twentsche Courant/ Tubantia
|
Geen tijdelijk stationnetje in Het Ravijn? Voor Hellendoorns wethouder P. de Noord is daarmee de kous nog lang niet af. Hij beschouwt het besluit van ProRail als ‘een gemiste kans, waarover het laatste woord nog niet is gesproken’.
Nijverdal
|
| 20 sep 2005 |
ProRail: tijdelijk stationnetje in het Ravijn bij Nijverdal van de baan : Bussen Nijverdal-Raalte
De Twentsche Courant/ Tubantia
|
ProRail ziet af van de aanleg van een tijdelijke station in Het Ravijn in de jaren dat het combiplan in het centrum van Nijverdal wordt gerealiseerd. Volgens woordvoerder P.H. de Joode is deze locatie moeilijk bereikbaar voor passagiers en is hier on
|
| 19 okt 2004 |
‘Boemeltje‘ tussen Raalte en Nijverdal op dubbel spoor
De Stentor
|
| Treinen rijden tussen Raalte en Nijverdal in de toekomst mogelijk over een stukje dubbelspoor, zodat ze voor het station Nijverdal niet meer op elkaar hoeven te wachten. Dat idee wordt meegenomen in de plannen voor de combitunnel in Nijverdal.
|
| 2 jul 2004 |
Verkassen Nijverdals station duur
De Stentor
|
Een eventuele verplaatsing van het Nijverdalse station naar een locatie achter de Sint Antonius van Paduakerk is definitief van de baan. ‘Te weinig ruimte in de tunnel en daardoor veel te duur‘, is het oordeel van de verantwoordelijke wethouders De N
|
| 23 jun 2004 |
Verplaatsing van station Nijverdal niet meer in beeld : Te weinig ruimte in geplande tunnel
De Twentsche Courant Tubantia
|
Een eventuele verplaatsing van het NS-station naar een locatie achter de rooms-katholieke kerk Sint Antonius van Padua is definitief van de baan. ‘Te weinig ruimte in de tunnel en daardoor veel te duur’, is het oordeel van de verantwoordelijke Hellen
|
| 22 mrt 2004 |
Toezegging burgemeester : Omgeving station Nijverdal krijgt toch ‘face-lift’
De Twentsche Courant/ Tubantia
|
De omgeving van het Nijverdalse NS-station krijgt binnenkort alsnog een ‘face-lift’. Daarbij zullen de gaten in het asfalt van het voorplein en de naburige parkeerplaats gerepareerd. Die toezegging heeft burgemeester J.J. van Overbeeke gedaan.
<
|