Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Nieuws behorende bij station Apeldoorn De Maten

22 nov 2008 Station in Twello scoort (De Stentor)
Van de in december 2006 in gebruik genomen vier kleine treinstations in de Stedendriehoek is dat in Twello verreweg het meest gebruikte.

Dagelijks zijn er zon 1200 in- en uitstappers.

Station Twello doet het zó goed, dat de gemeente Voors

8 feb 2007 Nieuwe stations goed voor 2200 reizigers (De Stentor)
Rond de 2000 reizigers stappen dagelijks in en uit op de nieuwe treinstations van Twello, Voorst - Empe, Apeldoorn Osseveld en Apeldoorn De Maten. Dat heeft een eerste grote telling van de Nederlandse Spoorwegen uitgewezen. Vooral Twello doet het bi

15 dec 2006 Problemen door nieuwe stations (De Stentor)
‘Twee keer per week breng ik mijn dochter vanuit Zevenhuizen met de auto naar basisschool Het Gilde in Apeldoorn De Maten’, vertelt Adri Wagenvoort. ‘Tot voor kort kon ik dit binnen drie kwartier redden. Sinds vorige week is dit veranderd tot een gro

11 dec 2006 Opening vijf stations ‘bijzonder’ (De Stentor)
Vijf jaar is Aad Veenman (59) nu president-directeur van de Nederlandse Spoorwegen. Hij is, met zijn staf, er speciaal de archieven voor ingedoken en hij weet het zeker, zo meldt hij zaterdagmiddag trots aan de Stentor: ‘Nooit eerder hebben we op één

11 dec 2006 Op kleine halte is je fiets veilig’ (De Stentor)
‘Ben ik de eerste?’ Joost Bloemendal lacht als hij vanuit de trein station Apeldoorn De Maten op stapt. ‘Dat is toch wel bijzonder.’.

Instappers zijn er behoorlijk veel. Zo’n twintig mensen gaan iets na 8 uur de trein richting Zutphen in. Vo

11 dec 2006 Met de stoptrein (De Stentor)
Chaotische taferelen maandagochtend half negen op station Apeldoorn. Er zouden NS-mannen als vraagbaak rondlopen op deze eerste werkdag met het nieuwe spoorschema. Maar die duiken vanwege het regenachtige herfstweer liever het warme koffiehok in. Rei

2 sep 2006 Treinreis minuten langer (De Stentor)
Reizigers die vanaf 10 december met de trein van Zutphen richting het westen willen, kunnen tijdens de spits rekenen op een extra reistijd tot 28 minuten vergeleken met de huidige dienstregeling. Hierbij is de tijd die kan ontstaan door het missen va

19 jul 2006 Station Apeldoorn Osseveld in aanbouw (De Stentor)
Aan weerszijden van het spoor naar Deventer zijn ter hoogte van Osseveld-Oost overkappingen geplaatst voor het nieuwe station Apeldoorn Osseveld.

Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het station Apeldoorn De Maten op de spoorlijn naar Zutphen, m

4 mei 2006 Apeldoorn CS is niet langer een grapje (De Stentor)
Er staat dit weekeinde nogal wat te gebeuren wat betreft spoorwerkzaamheden in Apeldoorn. Helemaal voor een stad die op treingebied landelijk een bescheiden plek inneemt. Maar juist door dat werk staat Apeldoorn zometeen iets minder bescheiden op de

20 feb 2006 NS boekt winst met boemel Apeldoorn- Zutphen (De Stentor)
De spoorverbinding Zutphen- Apeldoorn heeft in 2005 een reizigersgroei van 6 procent geboekt. Dat is enkele procenten meer dan de gemiddelde reizigersgroei die de NS als geheel in 2005 behaalde. Op station Klarenbeek - de enige halte op het traject -

20 jan 2006 Station Klarenbeek blijft gewoon open (De Stentor )
Treinstation Klarenbeek blijft open, ook na ingebruikname van de toekomstige stations Voorst/ Empe en Apeldoorn De Maten. De gemeenten in deze regio en provincie Gelderland zijn dat overeen gekomen met NS en ProRail.

Zowel Klarenbeek als de nie

21 apr 2005 Extra stop kost te veel tijd : Streep door plan halte Apeldoorn Omnisport (De Stentor)
De gemeente haalt een streep door plannen voor een NS - halte Omnisportcentrum. Bij het sportcomplex, waarvan de bouw in 2006 moet beginnen, was aanvankelijk een zogenaamd evenementenstation bedacht. Uit onderzoek van de gemeente blijkt echter dat ee

7 mrt 2005 Empe rekent op 350 treinpassagiers per dag (De Stentor)
Bij de toekomstige halte Empe, een nieuw station op de lijn Zutphen - Apeldoorn, zullen naar verwachting per werkdag 350 treinreizigers in - en uitstappen. Dat aantal maakt het verantwoord om de halte inderdaad aan te leggen.

Dat schrijft het

15 feb 2005 Mogelijk evenementenperron voor treinen bij Omnisport Apeldoorn (De Stentor)
Er komt mogelijk een evenementenperron op de spoorlijn Apeldoorn - Zutphen, voor het toekomstige Omnisportcentrum.

Dat staat in een nota bij het voorontwerp van het bestemmingsplan voor het betreffende gebied, De Voorwaarts (bij Intratuin en

20 dec 2004 Informatie-avond over stationplannen in Twello (De Stentor)
Op 20 januari houdt de gemeente Voorst een informatiebijeenkomst over de plannen voor een nieuwe treinhalte in Twello. Als het goed is gaat de trein Twello op afzienbare termijn weer aandoen.

De afgelopen tijd zijn in samenwerking met onder m

15 dec 2004 Nieuwe treinstations in Stedendriehoek (De Stentor)
De provincie Gelderland en de regio Stedendriehoek (Apeldoorn-Zutphen-Deventer) financieren samen de bouw van vier nieuwe treinstations en een nieuw buslijnennet in het Oosten van Gelderland. Het is volgens de provincie voor het eerst dat overheden z

15 dec 2004 Nieuwe buslijnen na bouw stations stedendriehoek (De Stentor)
Gedeputeerde Staten van Gelderland zijn gisteren akkoord gegaan met miljoenen - investeringen voor de bouw en exploitatie van vier nieuwe NS - stations in de Stedendriehoek (in Twello, Voorst/Empe en Apeldoorn - De Maten en - Osseveld).

Bij d

10 nov 2004 Regiorail kan bijna niet meer missen (De Stentor)
Apeldoorn heeft over anderhalf jaar prima spoorverbindingen vanuit het centrum richting De Maten, Osseveld/Woudhuis, Twello en Empe/Voorst, en vice versa. Apeldoorns verkeerswethouder R. Metz is er van overtuigd dat de laatste hobbels op dat gebied g

28 aug 2004 Grote kans op station in Twello (De Stentor)
De kans is groot dat treinreizigers vanuit Deventer over niet al te lange termijn op een nieuw NS - station in Twello kunnen uitstappen.

Volgens wethouder Gosse Hiemstra van Deventer zijn de onderhandelingen voor deze zogenoemde regiorail dic

1 mei 2004 Stedelijk netwerk vereist nieuwe stations (De Stentor)
Om haar werkgebied als stedelijk netwerk op de kaart te zetten wil de Regio Stedendriehoek een forensenlijn creëren tussen Zutphen, Apeldoorn en Deventer. Dat vergt nieuwe stations in Voorst/Empe, Apeldoorn/De Maten, Apeldoorn/Osseveld en in Twello.

2 okt 2003 Apeldoorn-Zutphen blijft in handen NS (Apeldoornse Courant)
2 OKTOBER 2003 - ZUTPHEN -De treinen van de Nederlandse Spoorwegen blijven rijden op de spoorlijn Zutphen-Apeldoorn. De provincie Gelderland heeft het vervoer op de lijn gegund aan de NS voor de komende vijf jaar, vanaf 12 december 2004. Syntus en No

19 sep 2003 Toekomst spoor twee kanten op in Apeldoorn (Apeldoornse Courant)
19 SEPTEMBER 2003 - APELDOORN - Het is misschien nog moeilijk voor te stellen: per dag zo‘n 1750 mensen die in De Maten op de trein stappen. Op weg naar Zutphen of, jawel: Apeldoorn Centraal Station. Grote kans dat het over anderhalf jaar een feit is

24 dec 2002 Extra NS-stations op lijn Zutphen-Apeldoorn (Apeldoornse Courant)
APELDOORN - De Apeldoornse wijk De Maten maakt een reële kans om in 2005 een eigen treinstation te hebben. Het moet komen langs de lijn Apeldoorn-Zutphen, ter hoogte van de Laan van Erica. Ook Osseveld en Twello hebben hoop op een station.

Apel

24 dec 2002 De Maten kan in 2005 op de trein (Apeldoornse Courant)
APELDOORN - De Maten moet in 2005 beschikken over een eigen treinstation. Apeldoorns verkeerswethouder T. Kuijpers zegt dat die termijn ‘heel reëel‘ is.

Het station komt in de spoorlijn Apeldoorn-Zutphen, ter hoogte van de Laan van Erica.



24 dec 2002 NS-station in Twello lijkt niet ver meer weg (Apeldoornse Courant)
TWELLO - Het ziet er naar uit dat de komst van een NS-station in Twello niet meer ver weg is. Financieel is het plaatje al bijna rond. Wel zal van gemeenten nog een forse bijdrage gevraagd worden.

Vooral de gemeente Apeldoorn zet zich in voor b

8 sep 2001 Lightrail zeker jaar vertraagd (Gelders Dagblad - Zutphen )
zutphen - De invoering van lightrail tussen Zutphen en Apeldoorn is zeker met een jaar vertraagd. Wethouder K. Luesink van Zutphen, tevens portefeuillehouder vervoer voor de Stedendriehoek, gaat er vanuit dat de lichte treinen op 1 januari 2003 gaan