|
station Winschoten - stationsgebouw (1989)
station Winschoten
stationsgebouw (1989)
type:
SS 3e klasse Heeft verwantschap met het type tweede klasse. Hoge middenrisaliet die vrijwel gelijk is aan het middendeel van een middenrisaliet van een tweede klasse station. Aan weerszijden hiervan een korte vleugel, overgaand in een iets terugstaande eindvleugel die als regel een blinde muur heeft, soms met deuren. De daken zijn met zink gedekt. De perrongevel is identiek met de voorgevel, doch heeft geen halfronde versiering. De beganegrondse deuren en vensters (ruimte voor de stationsdienst) hebben rondbogen, de verdiepingsvensters segmentbogen.
|

14 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 8 gegeven.
|
Reacties
Peter Collet | 8 jan 2009 |
Een foto van mij waarbij de gegevens kennelijk niet goed zijn overgekomen.
De foto is gemaakt op 26 maart 1989. |
Antwoord webmaster: |
ok, hij zag er wat ouder uit dan het in werkelijkheid was. ik heb het nu verbeterd. |
Han Lefering | 8 jan 2009 |
Niet alle spoorwegmaatschappijen hanteren dezelfde hoogte en breedte van beladen wagons. Om vast te stellen of een wagon correct beladen was, werd de wagon onder de mal gezet. Aan de mal hingen diverse profielen. Men koos het profiel van het land met afwijkende maten als de wagon daarheen of doorheen moest. Kon de wagon eronder door dan was deze juist geladen. Men noemt dat het omgrenzingsprofiel van de vrije ruimte. Voor wagons met een afwijkend profiel moest in Utrecht een vervoersregeling worden aangevraagd. Als deze werd gehonoreerd dan werd het een vervoer buiten profiel. |
Han Lefering | 8 jan 2009 |
Deze foto is uit 1988. De beveiliging wordt omgebouwd. Het wissel is nog mechanisch, links op de foto een nog niet aangesloten wisselmotor. Er zijn drie dwergseinen zichtbaar. Vreemd is dat ze niet afgekruist zijn. Verder drie uitrijseinen van de klassieke beveiliging en een ladingmal. |
Antwoord webmaster: |
dank je. heb het gewijzigd. |
Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.
|
1982


1988


1989

|
|
|