Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
stationschefs
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
overig
© disclaimer
station Vleuten - stationsgebouw II (1950) station Vleuten

stationsgebouw II (1950)
Grondvorm afwijkend. Toegang in open voorportaal of portiek te bereiken met een trapje. Daarachter een kleine hal met niet functionele uitbouw. Opvallende schoorstenen.


Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
2 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 8 gegeven.
Bron: Het Utrechts Archief
In de beeldbank veel foto's over de Nederlandse Spoorwegen. Met de link op het catalogusnummer komt u direct bij het juiste bestand en kunt u eenvoudig een afdruk of jpg bestand bestellen.
Fotonummer 151300
Meer afbeeldingen van Het Utrechts Archief

Reacties

Frank Kouwenhoven7 dec 2010
De rijtuigen op de foto hadden beide een houten opbouw. Achteraan een ex-Staatsspoor coupérijtuig type C10c, met ijzeren beplating en rechts een type doorgangsrijtuig waarvan we in 1946 van Denemarken een dertigtal in bruikleen verkregen. Vijf van deze rijtuigen werden in de eerste weken al weer uit dienst genomen i.v.m. defecten, veroorzaakt door het, uit baldadigheid, aandraaien van de handremmen met de voorspelbare gevolgen aan trekwerk en wielbanden. Vandalisme is dus niet alleen van de laatste tijd! Bron: het maandlad voor NS personeel´Nieuw Spoor´ van 6 november 1946
Han Lefering27 mei 2009
Rechts een houten rijtuig.

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1950

1954



1958