Stationschef Toorens bedient het wissel, dat naar het losspoor leidt, waar de goederenwagens konden worden gelost en geladen. Lemelerveld was in die tijd een bijzonder druk station. Het had het grootste emplacement van alle OLDO-stations. De bedrijvigheid was vooral te danken aan de suikerfabriek, die een eigen spooraansluiting had. In Dalmsholte werden geen bieten meer verbouwd. De suikerbieten moesten van elders aangevoerd worden over het kanaal n het spoor.
bron
mvg
Steef
Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.
naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:
* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.