De sporen op de voorgrond zijn van de losweg. De losweg is parkeerterrein geworden. De foto is van voor 1980 want het derde perron is nog niet gebouwd. De klassieke beveiliging in Alkmaar telde vier perronseinpalen. Deze palen dekten aan weerskanten de kruiswissels tussen spoor 1 en 2 en tussen spoor 3 en 4. De afgebeelde paal staat voor het kruiswissel tussen spoor 3 en 4 aan de zijde Castricum. De paal toont het seinbeeld stop. Het blad is niet zichtbaar. De kruiswissels en de palen werden getrokken door de seinhuiswachter post T. Post T op het 2e perron is zichtbaar tussen de twee treinstellen.
Een perronseinpaal nabij de voormalige losplaats ten westen van het opstelterrein? Dat lijkt mij niet. Wat het wel is weet ik niet, maar die perronseinpalen stonden nabij de perrons bij de kruiswissels. Beter is hier uit te gaan van het bouwjaar van de tunnel!
Uitgang Kruseman van Eltenweg. Ik zie een perronseinpaal (klap)van de klassieke beveiliging. Dan is de afbeelding van voor 1980.
Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.
naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:
* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.