Staphorst hoopt weer op station ( - 3 jun 2002)
Staphorst hoopt weer op station
3 jun 2002
STAPHORST - 3 JUNI 2002 - Op de lijn Zwolle-Meppel is de opening van een halte Staphorst gewenst. Zo staat het in het Sternet-rapport van de provincie Overijssel, wat gaat over het openbaar vervoer rond de provinciehoofdstad. Station Staphorst, dat klinkt mooi vindt burgemeester Joop Alssema. ‘Het dorp heeft er ook behoefte aan.‘
Die behoefte kan Alssema niet met cijfers onderbouwen. Maar dat Staphorst een station nodig heeft, merkt de burgemeester wel. ‘Staphorst groeit. Meer woningen, meer inwoners. We hebben straks honderd hectare bedrijfsterrein, dat trekt ook mensen van buiten aan. Daar komt bij dat het in het weekeinde ook moeilijk is om met het openbaar vervoer bijvoorbeeld in Zwolle te komen.‘
Het provinciaal onderzoek naar het openbaar vervoer rond Zwolle maakt van station Staphorst weer een ‘onderwerp‘ in het dorp. Een onderwerp dat de afgelopen decennia vaker op tafel is geweest, maar concreet werd het nooit. In de jaren tachtig was er vanuit Staphorst de roep o
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|