Apeldoorn-Zutphen blijft in handen NS ( - 2 okt 2003)
Apeldoorn-Zutphen blijft in handen NS
2 okt 2003
2 OKTOBER 2003 - ZUTPHEN -De treinen van de Nederlandse Spoorwegen blijven rijden op de spoorlijn Zutphen-Apeldoorn. De provincie Gelderland heeft het vervoer op de lijn gegund aan de NS voor de komende vijf jaar, vanaf 12 december 2004. Syntus en NoordNed hadden die lijn ook graag in handen gekregen, maar de provincie koos NS omdat die het vervoer voor de laagste prijs kan verzorgen.
Bij de aanbesteding heeft de provincie eisen gesteld voor wat betreft goede aansluitingen, betrouwbare vertrek- en aankomsttijden en informatievoorziening naar de reiziger. Daarmee wordt de kwaliteit van deze treindienst verder verhoogd, zegt de provincie. De huidige dienstregeling blijft gehandhaafd; een halfuursfrequentie gedurende de gehele week met uitzondering van een deel van de zondag, dan rijdt de trein ieder uur.
Bus- en treinreizigers kunnen vanaf december 2004 ook een strippenkaart gebruiken als vervoersbewijs in de trein op de lijn Zutphen-Apeldoorn.
Een andere, ingri
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|