Sluiting station al aangekaart ( - 7 aug 2001)
Sluiting station al aangekaart
7 aug 2001
Dinsdag 07 augustus 2001 - ZEVENBERGEN - De mogelijke sluiting van het Zevenbergse treinstation is al vier jaar geleden onder de aandacht gebracht van het Moerdijkse gemeentebestuur. Dat zegt gemeenteraadslid C. Huijssoon van de Onafhankelijke Fractie. In 1999 is bovendien op verzoek van deze fractie en het CDA een notitie geschreven waarin een eventuele sluiting wordt aangekaart.
Dat het allerminst zeker is dat het Zevenbergse station blijft bestaan, werd opnieuw gememoreerd in de vrijdag gepresenteerde studie naar een omleiding voor het goederenspoor lijn 11 om Zevenbergen. In dat rapport stellen de onderzoekers dat de NS niet kunnen aangeven of het station na verplaatsing wel open kan blijven. Dat zou verband houden met de in aantal afnemende in- en uitstappers als het station wordt verplaatst naar een plek aan de omleiding.
Bedreiging
Raadslid Huijssoon zegt dat er vier jaar geleden al geruchten waren over sluiting en dat hij die toen bij het college van B en
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|