Rotterdam CS: laat droom geen nachtmerrie worden ( - 9 mei 2003)
Rotterdam CS: laat droom geen nachtmerrie worden
9 mei 2003
Deze droom was te groot voor Rotterdam was vorige week de kop boven een artikel door Herman Moscoviter over de plannen voor Rotterdam Centraal. Het plan van Wiliam Alsop was ook een droom. Het bood een ontwikkelingsperspectief voor het hele gebied tussen Hofplein en Rotterdam Centraal. Iedere Rotterdammer kan zien dat daar nodig iets moet gebeuren. Het bood een geweldige oplossing voor het uit elkaar halen van al die soorten verkeer die elkaar bij Rotterdam Centraal ontmoeten. Iedere fietsende, wandelende, trammende en autorijdende Rotterdammer weet dat dat hard nodig is. Het plan bood de reiziger een prachtige entree van de stad. En dat wil ook het huidige college van b en w.
Wat is er mis gegaan met dat prachtige plan van Alsop? Op de eerste plaats was het plan te duur, daarover geen misverstand. Moscoviter heeft waarschijnlijk gelijk dat het te ver doorvoeren van de architectonische invulling van het plan uiteindelijk de achilleshiel ervan is gebleken. Het beeldmerk van de cha
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
| Gekoppelde stations
Rotterdam Centraal
|