Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
stationschefs
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
overig
© disclaimer
Dorpsbelang Zwaagwesteinde spoort NS aan tot sloop ruïne stationsgebouw ( - 29 dec 2002)

Dorpsbelang Zwaagwesteinde spoort NS aan tot sloop ruïne stationsgebouw

29 dec 2002

Gewapend met een breekijzer, beitel en moker stond gistermorgen een delegatie van Dorpsbelang Zwaagwesteinde bij de troosteloze aanblik, die in een nog niet zo ver verleden een representatief stationsgebouw was. Symbolisch werd met de sloop van het gebouw begonnen, dat blijkbaar niet valt te verkopen of te verhuren. Of er is in dit geal sprake van onwil, zoals ook gesuggereerd werd. Het voormalig stationsgebouw van de NS is in ieder geval een doorn in het oog van veel inwoners van Zwaagwesteinde. Dorpsbelang Zwaagwesteinde is op de barricaden geklommen, om de NS ertoe te bewegen deze aanfluiting voor het dorp te laten verdwijnen.

NS wij zijn het zat, gooi deze bouwval plat en Ns, is dit niet te verkopen, dan gaan we liever slopen. Kreten die momenteel de zijgevel versieren van het stationsgebouw in Zwaagwesteinde, dat een uitermate vervallen en naargeestige indruk maakt. Een gezichtsbepalend gebouw voor veel treinreizigerrs aan de spoorlijn Groningen- Leeuwarden. Het dorpsgezich

Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.

Gekoppelde stations

De Westereen