Welstand in mineur over halte Arnhem Zuid ( - 16 okt 2001)
Welstand in mineur over halte Arnhem Zuid
16 okt 2001
ARNHEM - De commissie welstand en monumenten is niet van plan om zomaar in te stemmen met het bouwplan van NS Railinfrabeheer voor een nieuwe halteplaats van de spoorwegen in Arnhem-Zuid.
De commissie is teleurgesteld in het bouwplan. Dit is niet meer dan een overdekt stukje rails, benadrukt commissielid en architect F. van de Looi.
De commissie staat met haar standpunt op dezelfde lijn als de Arnhemse politiek die zich in april al ernstig teleurgesteld toonde in het voorlopig ontwerp van de NS-halte Schuytgraaf. Leden van de commissie ruimtelijke ordening typeerden het overdekte perron op de tekening als een golfplaten stationnetje en een abri met kaartautomaat. Vanuit de raad was er juist op aangedrongen om van station Schuytgraaf iets moois te maken en geen troosteloze stopplaats in dezelfde sfeer als Arnhem Presikhaaf.
De commissie welstand oordeelde gistermiddag het uiterst merkwaardig te vinden dat zij, na alle kritiek op het eerdere plan, een soortgelijke
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|