Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
stationschefs
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
overig
© disclaimer
Sloop stasjon De Westerein ( - 13 mei 2003)

Sloop stasjon De Westerein

13 mei 2003

Op e Westerein is tiisdei begūn mei de sloop fan it hast fyftich jier ālde stasjons-gebou. It ālde wachthok foar Westereinders dyt mei de saneamde klompetrein giene, is al in skoft in boufal. It stiet tsien jier leech. Jongerein soarget foar in soad oerlźst.

Doarpsbelang hat dźrom ferline jier in soad muoite dien om de NS, de eigner fan it stasjon, te oertsjūgjen fan e needsaak it gebou te slopen. Der komt no in nije oerkaping.

vertaling:
In Zwaagwesteinde is men dinsdag begonnen met de sloop van het bijna vijftig jaar oude stationsgebouw. Het oude wachtlokaal voor de inwoners van Zwaagwesteinde die met de zogenaamde klompentrein gingen is al geruime tijd een bouwval. Het staat tien jaar leeg. Hangjongeren zorgen voor veel overlast.

Dorpsbelang heeft daarom verleden jaar veel moeite gedaan om de NS, de eigenaar van het station te overtuigen van de noodzaak het gebouw te slopen. Er komt nu een nieuwe overkapping.

Gekoppelde stations

De Westereen