|
Stichting voor herbouw station Barneveld Centrum (Barneveldse Krant - 15 sep 2010)
Barneveldse Krant -
15 sep 2010
Lees het volledige artikel hier.
De oprichting van de Stichting Herbouw Historisch Station Barneveld Centrum is een feit. De akte werd maandag ondertekend in het kantoor van notaris Aart Dangremond.
,,Wij willen de herbouw van het historische station Barneveld-Centrum voortvarend en gestructureerd aanpakken, meldt de stichting. ,,In het voortraject is veel overleg geweest met betrokken instanties. Wij kunnen hieruit concluderen dat herbouw van het station positief wordt beoordeeld en een warm onthaal kan verwachten. Wij hopen het realisatieproces te stimuleren en waar mogelijk te kunnen ondersteunen en te begeleiden.
De stichting heeft inmiddels contact met een ontwikkelaar die het project wil realiseren op basis van een afstudeerproject van bouwkundigen Anton Fraanje en Pieter Stam. Welke ontwikkelaar dat is, wil de stichting nog niet bekend maken.
Het bestuur hoopt op korte termijn op een positief besluit van de gemeente Barneveld, de NS en spoorwegbeheerder ProRail, ,,zodat de herbouw voortvarend van
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond. Ga voor de volledige tekst naar de link bovenaan deze pagina.
|