Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
stationschefs
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
overig
© disclaimer
Station Ommen wordt terras ( - 24 mrt 2009)

Station Ommen wordt terras

24 mrt 2009

Na jaren van leegstand gaat deze zomer het NS-station in Ommen weer open. Het gebouw krijgt echter een heel andere functie dan voorheen. In plaats van een enkeltje of een retour, vliegen straks broodjes en verse koffie over de toonbank en kunnen reizigers er terecht voor een plaspauze.

Uitbaters van Spoor 7 worden Henk en Jenny de Lange. Na veel overleg met gemeente en NS zijn eindelijk de contracten getekend en kunnen treinreizigers de eerstkomende twintig jaar rekenen op een warm onthaal. Hoewel aan de precieze invulling van de plannen nog wordt gewerkt, staan enkele zaken vast. Zoals het er nu naar uitziet, gaan wij straks iedere ochtend om zeven uur open. Dan kan men bij ons terecht voor een koffie met een broodje, of een compleet meeneemontbijt, meldt Jenny de Lange. Tussen de middag zorgen we voor een eenvoudige lunch. Hoofddoel is het verlevendigen van het Stationsplein. Nu komen toeristen binnen op een doods station, met een leegstaand gebouw. Wij willen zorgen voor m

Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.

Gekoppelde stations

Ommen