Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
stationschefs
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
overig
© disclaimer
Provincie: meebetalen aan station Arnhem ( - 5 mrt 2009)

Provincie: meebetalen aan station Arnhem

5 mrt 2009

De provincie Gelderland is bereid mee te betalen aan het bouwen van de OV Terminal voor Arnhem Centraal. Dat is woensdag gebleken bij bestuurlijk overleg tussen provincie en hoofdstad.

Daarbij is op verzoek van GS in den brede gekeken naar de financiële verhoudingen tussen provincie en hoofdstad. Concreet zou dat betekenen dat de provincie wil dat Arnhem meer oog heeft voor provinciale belangen. De gemeente wil dat niet bevestigen.

De zoektocht naar extra geld voor de OV Terminal lijkt in een stroomversnelling gekomen. Ook met de ministeries van VROM en Verkeer en Waterstaat wordt gesproken. Eerder zegde de Stadsregio al geld toe. Hoeveel ligt aan de bijdrage die Arnhem zelf doet.

Wat de oproep van de G27, woensdag, om haast te maken met het Arnhemse stationsgebied concreet betekent, is niet duidelijk. Verantwoordelijk wethouder Willem Hoeffnagel was gisteravond niet voor commentaar bereikbaar.

In de zoektocht naar infrastructurele werken waarvan de uitvoering

Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.

Gekoppelde stations

Arnhem Centraal