Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
stationschefs
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
overig
© disclaimer
Van Bodegraven: station Arnhem is te complex ( - 23 dec 2008)

Van Bodegraven: station Arnhem is te complex

23 dec 2008

De bouw van het nieuwe station in Arnhem is een te ingewikkeld proces. Er zijn te veel partijen bij betrokken. Dat zegt Sander van Bodegraven, tot augustus als wethouder verantwoordelijk voor het project woensdag in De Gelderlander.

Van Bodegraven, die in augustus aftrad wegens overschrijdingen bij de verbouwing van het Museum voor Moderne Kunst, in het interview: Als Arnhem iets bijzonders wilde, dacht NS meteen: o jee, dan moeten we het ook doen bij andere sleutelprojecten als Rotterdam en Utrecht. NS was bovendien bezig zich op te splitsen in meerdere bedrijven, waardoor verschillende belangen ontstonden.

Volgens Van Bodegraven is de klus zelf ook al moeilijk genoeg: De plek is lastig, maar de winkel moet wel open blijven.

Zie voor het volledige interview De Gelderlander van woensdag.

Gekoppelde stations

Arnhem Centraal