Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
stationschefs
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
overig
© disclaimer
Station Sassenheim jaar later in gebruik ( - 3 dec 2008)

Station Sassenheim jaar later in gebruik

3 dec 2008

De financiering van het station Sassenheim is zo goed als rond, maar de geplande ingebruikname in december 2009 zal zo goed als zeker niet meer worden gehaald. Dit wordt pas in december 2010. Dat zei wethouder Leo van der Zon woensdagavond in de raadscommissie Ruimte.

Van der Zon heeft overal vandaan geld bij elkaar geschraapt en is daarin succesvol geweest. Begin volgend jaar verwacht hij de hele financiering rond te hebben. In januari zal de gemeente met de omwonenden gaan praten over het ontwerp van het station. Op een gemeentelijke wijkmarkt in Sassenheim waren onlangs al de eerste schetsen te zien (zie de fotos). Volgens de wethouder is de gemeente ook rond met de eigenaar van de benodigde gronden. Dat het station pas in december 2010 in gebruik zal worden genomen heeft te maken met het feit dat de NS maar één keer per jaar de dienstregeling aanpast en dat is in december.

Gekoppelde stations

Sassenheim