Nieuw onderzoek station Westervoort valt slecht ( - 29 okt 2008)
Nieuw onderzoek station Westervoort valt slecht
29 okt 2008
Westervoort heeft spoorbeheerder ProRail hard nodig om het beloofde treinstation te krijgen, maar ze heeft geen goed gevoel bij die organisatie. Ik heb het gevoel dat ProRail haar prioriteiten elders heeft liggen, zei wethouder Ciska Wobma maandag in de raadsvergadering.
Ze kwam met haar opmerking nadat er vanuit de gemeenteraad harde woorden waren gevallen. Vooral VVD-leider Arthur Boone en fractieleider Henk Sanders van D66 trokken van leer. Ze snappen niet dat er weer onderzocht moet worden waar het station moet komen, omdat die keus al gemaakt is. ProRail beroept zich erop dat een nieuw onderzoek door de rijksinspectie gevraagd zal worden. Dat zou gebeuren omdat bij de beoogde halte tegenover winkelcentrum De Wyborgh het spoor een flauwe bocht en kleine helling maakt. In zon geval wil de rijksinspectie dat gekeken wordt of er een betere locatie is, stelt ProRail, hoewel ze zelf wel uitgaat van bouw bij De Wyborgh.
VVD-er Boone stelde onomwonden te twijfelen aan de or
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
| Gekoppelde stations
Westervoort
|