Weer probleem NS-station Westervoort ( - 15 okt 2008)
Weer probleem NS-station Westervoort
15 okt 2008
ProRail wil tegen wens Westervoort in nieuwe locatie gaan zoeken.
Spoorbeheerder ProRail wil een andere locatie zoeken voor het NS-
station in Westervoort. Dat is zeer tegen het zere been van de
gemeente en de Stadsregio.
Er zijn opnieuw problemen rondom de bouw van het NS-
station in Westervoort. Spoorbeheerder ProRail sluit niet uit dat
het station op een andere plek gebouwd moet worden dan tegenover
winkelcentrum de Wyborgh. Op die plek blijkt een lichte bocht in het
spoor te zitten, waardoor de technische inpasbaarheid moeilijker
wordt. ProRail wil nu kijken waar volgens haar het station beter
gebouwd kan worden.
Westervoort en Stadsregio Arnhem-Nijmegen zijn niet te spreken over
de actie van ProRail. Bestuursvoorzitter Jaap Modder van de
Stadsregio: Na vijf jaar komt ProRail er achter dat daar een lichte
bocht ligt. Nu vragen ze geld uit te trekken voor onderzoek waar het
station wel zou moeten komen. Dat doen we niet, we zijn gekke Henkie
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|