Derde perron op station Deventer in juni gereed ( - 7 mrt 2008)
Derde perron op station Deventer in juni gereed
7 mrt 2008
Op 15 juni stopt de eerste trein op het nieuwe extra perron op het Deventer station. Door de komst van het derde perron kunnen de NS een groot knelpunt in de dienstregeling oplossen.
Sinds enige tijd rijden er in de spits extra treinen tussen Schiphol en Amersfoort, en omgekeerd. De NSwil deze extra (en langere) treinen graag vlot laten doorrijden naar Twente. Dit kan nu nog niet doordat de capaciteit op het station in Deventer te beperkt is om treinen uit beide richtingen tegelijk te bergen. De extra spitstreinen vanuit het westen moeten daarom langer dan wenselijk is halt houden in Apeldoorn. Na de realisatie van het derde perron behoort dit probleem tot het verleden, want dan kunnen de treinen uit beide richtingen tegelijk in Deventer terecht. Ook de reizigers plukken er de vruchten van: de reistijd van de spitstrein vanuit de richting Amersfoort wordt tien minuten korter. Ook wordt het mogelijk om (in de spits) een kwartierregeling te realiseren tussen de Randstad en Ensched
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
| Gekoppelde stations
Deventer
|