Stationsplan Geldermalsen volgens commissie nog niet rijp ( - 29 nov 2007)
Stationsplan Geldermalsen volgens commissie nog niet rijp
29 nov 2007
Als het aan de leden van de commissie Grondgebied ligt, wordt er dit jaar nog geen besluit genomen over het plan voor de Stationsomgeving. Het transferium met vijf lagen vonden de commissieleden wel erg hoog, temeer daar de raad eerder had aangegeven dat de parkeergarage maximaal uit twee lagen en een bovendek mocht bestaan. Ook zou het zorghotel wellicht aan de Deilse kant beter op zn plaats zijn. Veel twijfels waren er voorts over het draagvlak en de verkeersafwikkeling aan de oostzijde. Het presidium, waarin alle fractievoorzitters zitting hebben, bepaalt dinsdag of het voorstel al dan niet op de raadsagenda wordt geplaatst.
Voorafgaand aan de discussie wees wethouder Arie van Doorn erop dat de gemeenteraad in januari 2006 de kaders gesteld heeft voor de verdere invulling en uitwerking van de Stationsomgeving. De formele vaststelling van het Stedenbouwkundig plan, de grondexploitatie en het beeldkwaliteitsplan zal tegelijk gebeuren met de vaststelling van het bestemmingsplan i
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
| Gekoppelde stations
Geldermalsen
|