Raad houdt vast aan stationsplan Arnhem ( - 20 feb 2007)
Raad houdt vast aan stationsplan Arnhem
20 feb 2007
Afzien van het stationsontwerp van architect Ben van Berkel is geen optie. Dat zeggen alle partijen in de Arnhemse gemeenteraad. Rijzen de kosten de pan uit, dan moeten aanpassingen van het plan volstaan.
Wethouder Sander van Bodegraven verraste vorige week iedereen door te verklaren dat het nieuwe station misschien wel niet kan worden gebouwd. De bouw is namelijk zo gecompliceerd dat de kosten waarschijnlijk hoog zullen oplopen.
Alleen VVD, SP en Zuid Centraal nemen Van Bodegraven zijn opmerking kwalijk. Het is natuurlijk volstrekt onmogelijk om nu nog van dat bouwplan af te zien, zegt Sjoerd Veenstra (Zuid Centraal). Kost het station inderdaad weer meer geld, dan moet dat consequenties hebben voor de wethouder, zegt Gerrie Elfrink (SP). We moeten onderzoeken hoe dit zo ver heeft kunnen komen.
De andere partijen beschouwen Van Bodegravens opmerking vooral als een waarschuwing voor een tegenvallende aanbesteding. De conjunctuur trekt aan, bouwbedrijven hebben het druk,
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|