Station Westervoort is emotioneel project ( - 5 jul 2006)
Station Westervoort is emotioneel project
5 jul 2006
Afstuderen op een stationsontwerp voor Westervoort? Hts - studenten Marc Hermsen en Bart van der Veen deden het met een dikke zeven. „Het is en blijft een fictief onderzoek, maar het zou zonde zijn om er niks mee te doen.“
Na vier maanden zwoegen en vooral hard studeren siert het afstudeerproject van Marc Hermsen (24) uit Westervoort en Bart van der Veen (20) uit Ede de hal in het gemeentehuis van Westervoort. Hier staat de maquette van een fictief station in Westervoort. Bij de maquette liggen maar liefst vier boekwerken waarin de studenten hun keuzes verantwoorden en de techniek uitleggen. „Wij vinden het belangrijk dat het station goed bereikbaar is, dat het goed in de omgeving past en dat het stationsgebied een sociaal veilige plaats wordt. Dat zie je dan ook terug in ons ontwerp“, vertelt Hermsen.
De jonge ingenieur komt uit Westervoort. „Ik kende de discussie rondom de ontwikkeling van het station. Ik weet dat het een emotioneel project is. Westervoort is een klein d
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|