Provincie wil intercity in Zeeland houden ( - 11 apr 2005)
Provincie wil intercity in Zeeland houden
11 apr 2005
De Zeeuwse spoorlijn moet een volwaardige verbinding blijven. Dat wil zeggen: de directe intercityverbinding naar Schiphol en Amsterdam dient te worden gehandhaafd en aan de huidige overstapmogelijkheden in Roosendaal richting Antwerpen-Brussel en Breda mag niet getornd worden.
Dat schrijft het college van Gedeputeerde Staten aan de directie van de Nederlandse Spoorwegen.
GS reageert met de brief op berichten over de Hogesnelheidslijn (HSL) en de geplande dienstregeling voor 2007. Volgens die plannen zou de intercity vanuit Zeeland slechts tot Rotterdam rijden, waar moet worden overgestapt op de duurdere HSL of een langzamere trein met een extra overstap; bovendien zou de Beneluxtrein vervallen, waardoor Antwerpen en Brussel vanuit Zeeland slechter bereikbaar worden. Ook dreigt er voor de zoveelste keer een discussie te ontstaan over vermindering van het aantal stations op de Zeeuwse lijn. „Dit alles baart ons veel zorgen“, schrijft GS. En over de bekorting van de interci
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|