Den Haag CS wordt open en heldere stationshal ( - 6 jul 2005)
Den Haag CS wordt open en heldere stationshal
6 jul 2005
Passagiers kunnen de weg niet vinden, ondernemers hebben omzetverlies, en dieven slaan toe. Na de verbouwing wordt Den Haag CS licht en open.
‘Verbouwen is een feest’, zegt Michel Seekles, beheerder van Den Haag Centraal Station. En hij meent het nog ook. ‘Het is een uitdaging om ervoor te zorgen dat de reizigers en de ondernemers zo weinig mogelijk last hebben van alle hectiek.’ Trots als een pauw loopt Seekles tussen de schotten en de hekkendie het publiek moeten afschermen van de verbouwing. Volgend jaar zomer moet de eerste passagier meekunnen met RandstadRail en daarna wordt de rest van het station en de omgeving nog flink onder handen genomen.
‘Zie je die rand daarboven?’, vraagt Seekles. ‘Die dikke betonnen muur? Nou – die wordt verpulverd zodat je straks vanuit de stationshal de RandstadRail bovenlangs kunt zien lopen. Alles moet namelijk zo licht en open mogelijk worden.’ Voorlopig is het nog niet zo ver. Sterker nog, juist tijdens de verbouwing is het station r
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
| Gekoppelde stations
Den Haag Centraal
|