Geen tijd om te talmen over spoor : Goes moet eind dit jaar beslissen over verdiepen of verleggen ( - 10 jun 2005)
Geen tijd om te talmen over spoor : Goes moet eind dit jaar beslissen over verdiepen of verleggen
10 jun 2005
De gemeente Goes en de provincie moeten voor het eind van het jaar kiezen of ze het spoor in Goes verdiept aanleggen of verleggen naar de A58. Haast is geboden omdat minister Peijs van Verkeer en Waterstaat in december een besluit neemt over het plan van ProRail om de hinder van goederentreinen op de Zeeuwse lijn te verminderen.
De gemeente Goes en de provincie hielden gisteren een informatiebijeenkomt in het Goese theater De Mythe over drie varianten, die beter afrekenen met geluids- en trillingshinder dan het laatste, aangepaste plan van railnetbeheerder ProRail doet. De eerste twee alternatieven behelzen de aanleg van een betonnen bak of een diepere V-polderconstructie op het bestaande tracé door Goes. De derde en verreweg de duurste variant is de verplaatsing van het spoor naar het zuiden, langs de A58. Daarvoor moet ook een nieuw station worden gebouwd.
Welke keuze de gemeenteraad van Goes ook maakt, te lang treuzelen kan niet. Minister Peijs neemt eind dit jaar een
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|