Verleggen spoor Goes blijft optie : Wethouder wil voorlopig geen oplossing overlast uitsluiten ( - 13 apr 2005)
Verleggen spoor Goes blijft optie : Wethouder wil voorlopig geen oplossing overlast uitsluiten
13 apr 2005
Het verleggen van het spoor om Goes is voor wethouder M. ’t Hart (PvdA) nog geen gepasseerd station. Hij reageert op provinciaal bestuurder H. van Waveren (CDA) die eerder aangaf dat dit plan ’niet haalbaar’ is.
’t Hart noemt de uitspraak voorbarig. ,,We hebben gezamenlijk als gemeente en provincie opdracht gegeven voor een studie naar drie mogelijkheden om de spooroverlast in Goes aan te pakken, waaronder het verplaatsen van het spoor. Voordat dit onderzoek gereed is, is het niet zinvol de éne of de andere optie uit te sluiten.’’
De voorstellen die stedenbouwkundigen van bureau Rothuizen Van Doorne ’t Hooft bekijken, zijn: de aanleg van een halfverdiepte betonnen spoorbak in directe omgeving van het station, een verdieping onder het maaiveld én verlegging van het spoor naar het zuiden van Goes, langs Rijksweg A58.
Gedeputeerde Van Waveren liet er onlangs in de statencommissie ruimte geen misverstand over bestaan dat verplaatsing van de spoorlijn ’onhaalbaar’ is. De
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|