Commentaar: Station Tiel ( - 25 nov 2002)
Commentaar: Station Tiel
25 nov 2002
Eindelijk is er serieuze aandacht voor het gebied bij het spoorwegstation in Tiel. Tenminste, daar lijkt het dan nu op.
Wethouder A. Schrijvers kondigt aan, binnen enige maanden met een visie te komen voor het gebied ten zuiden van het station. Een nieuwe kans voor het Tielse stadsbestuur, dat wat het stationsgebied betreft in de afgelopen jaren geen geweldige reputatie heeft opgebouwd. Talrijk waren de beloften over vernieuwing van het gebied. Al bij de begrotingsbehandeling in 1988 stond het project woningbouw bij het station op de lijst. Steeds weer leden plannen voor woningbouw en kantoren schipbreuk op het gegeven dat de gemeente er geen eigendommen had en op de vervuiling van de grond.
Zo rond 1993 kwam er dan wel een notitie, ene visie, op papier. Het gebied werd opgerekt van het bedrijfsterrein aan de Papesteeg, tot het gebied bij het slachthuis bij de J.D. van Leeuwenstraat en vervolgens in drie stukken gehakt. Er zou een bestemmingsplan komen, maar ook d
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|