Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
stationschefs
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
overig
© disclaimer
Station De Westerein (Zwaagwesteinde, red) volgend jaar gesloopt ( - 17 dec 2002)

Station De Westerein (Zwaagwesteinde, red) volgend jaar gesloopt

17 dec 2002

Het leegstaande stationsgebouw in Zwaagwesteinde wordt mogelijk begin volgend jaar gesloopt. ,,De actie van Dorpsbelang heeft de kwestie actueel gemaakt, zegt woordvoerster Esther Wienese van NS. Het dorp stoort zich onder meer aan de hangjeugd bij het dichtgetimmerde gebouw. Het leegstaande stationsgebouw in Zwaagwesteinde wordt mogelijk begin volgend jaar gesloopt. ,,De actie van Dorpsbelang heeft de kwestie actueel gemaakt, zegt woordvoerster Esther Wienese van NS. Het dorp stoort zich onder meer aan de hangjeugd bij het dichtgetimmerde gebouw.

Volgens Wienese is de afgelopen jaren driftig gezocht naar een andere bestemming voor het gebouw. Er konden echter geen huurders worden gevonden voor het uit 1956 daterende stationsgebouw. ,,Voor de buitenwacht leek het al die jaren of er niets werd gedaan, maar achter de schermen werd wel naar een oplossing gezocht.

Probleem is dat de muren van de NS zijn, maar een regelkast voor de treinsignalering in handen is van Verkeer

Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.

Gekoppelde stations

De Westereen