Provincie: geen toezegging halfuursdienst Dalfsen ( - 14 feb 2005)
Provincie: geen toezegging halfuursdienst Dalfsen
14 feb 2005
De provincie Overijssel kijkt eerst naar een mogelijke overname van de spoorlijn Zwolle - Emmen met ingang van 2007. Het instellen van een halfuursdienst is punt twee.
Met die wetenschap is wethouder Gerlof Veldhuis van Dalfsen teruggekeerd van een gesprek met gedeputeerde Job Klaasen. Naast andere zaken besprak hij met Klaasen de mogelijkheid van een halfuursdienst. ‘Hij heeft niet nee gezegd en ook geen ja, maar duidelijk een slag om de arm gehouden’, aldus Veldhuis.
Uit andere bronnen weet de Dalfser verkeerswethouder echter wel dat serieus naar de gevraagde optie wordt gekeken. ‘In de richting van Emmen zou het het gemakkelijkste zijn, maar naar Zwolle toe is het moeilijker in verband met de kruising van de lijn Zwolle-Groningen-Leeuwarden in Herfte.’
Dat heeft volgens hem te maken met het kruisen van de intercity’s op die lijn naar het noorden. Extra stops van de trein richting Zwolle op het station Dalfsen levert andere kruisingstijden op in Herfte. Andersom s
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|