Afscheid van oude Rotterdam CS ( - 26 jan 2005)
Afscheid van oude Rotterdam CS
26 jan 2005
Vanuit de lucht is goed te zien, hoe verlaten het Stationsplein van Rotterdam er dezer dagen bij ligt.
Hoewel de voorbereidingen voor de metamorfose van het gebied rond het Centraal Station al enige maanden bezig zijn, gaan de eerste grote bouwwerkzaamheden vandaag officieel van start.
Om een nieuw metrostation (voor de Randstadrail) én een nieuw stationsgebouw (voor de hogesnelheidslijn) te bouwen, zal het gebied de komende jaren één grote bouwput zijn. De omgeving van het CS zal gedomineerd worden door bouwkranen, heistellingen, vrachtwagens en bouwketen. De verwachting is, dat het nieuwe stationsgebouw in 2010 klaar zal zijn.
| Gekoppelde stations
Rotterdam Centraal
|